Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

torsdag 5 februari 2009

Och hur skriver man en bra debattartikel då? och 61,85 hur kommer det sig?

Hej, igår hände mycket!
Jag var hos tandläkaren tidigt på morgonen och det är alltid en spännande upplevelse
Eftersom tandsköterskan är ganska rolig! Hon vill ju bara väl men hon behandlar mig hur konstigt som hälst!
Det börjar med att hon säger till mig att jag ska komma in och då tar hon tag i mig och nästan lyfter upp mig hehe och när vi kommer in i rummet trycker hon ner mig i stolen och säger ”här Nicolina här är stolen” och sedan när man ska skölja munnen kommer hon med en mugg och trycker upp den till min mun hehe vissa tror verkligen att man inte kan nåt själv hehe men faktiskt =) det kan jag hehe.

Sedan var jag och Emelie W hos frisören å klippte oss =) det var därför hon sov över till igår… Men frisören var också lite kul =) hon pratade med mig som om jag var dum i huvudet hehe det lät som om hon pratade med ett mycket litet barn eller något liknande =) hon började prata så då jag sa att jag var blind (var tvungen eftersom man ju ska gå en liten bit till där man ska tvätta håret och då behöver jag ju hänga på någon) jag hoppas inte att jag var otrevlig men det är faktiskt lite svårt att lossas som ingenting när folk behandlar en sådär… Men men så är det ibland och det får man leva med =) lite kul är det ju också =) när vi kom ut från frisören bröt vi ihop både Emelie och jag hehe =)

Sedan gick vi till ett café och jag åt en jättegod macka med tonfiskröra =)

Efter det följde Emelie mig till skolan där jag hade svenska… Vi skulle skriva en debattartikel 2 och 2 men vi blev 3 och jag hoppas det är ok… Sven var inte där så det blev lite jobbigt för man kunde ju inte få någon hjälp och instruktionerna var inte jättetydliga… Så den där debattartikeln blev kanske lite konstig… Men då får det väll vara så!

På kvällen var det träning och det gick helt ok… men jag var den enda tjejen så det var ju lite tråkigt… Speciellt i omklädningsrummet… Menar det går ju helt ok att vara med killarna och köra mot de på träningarna och sådär men ja... Just i omklädningsrummet blir det ju lite trist…
Blev inget gym efter träningen igår eftersom det var hur många som hälst som hade tänkt samma som jag… Så det var riktigt fullt!
Men jag vägde mig ju som vanligt, och alltså jag fattar ingenting! Jag hade gått ner ännu mer! 61.85! Så lite har jag inte vägt sedan jag var 14 eller nåt… Och jag har ju inte gjort något annorlunda! Ätit som vanligt, tränat som vanligt och allt! Så det var faktiskt lite konstigt!
I Kina vägde jag ju in på 64.nåt… Jag fattar verkligen ingenting!
Men om man säger så, nu är jag 63a igen iaf och det känns riktigt bra!

Det hände en jätterolig sak igår!
Jag fick kontakt med Robin igen! ÅÅÅ jag är så glad!!!! =)
Tack Robin! Tack! =)


Ha det bra!
Nicolina

3 kommentarer:

Anonym sa...

Förstår att det kan kännas jobbigt att bli behandlad som om du vore dum i huvudet bara för att du är synskadad. Du är så självständig och duktig och jag beundrar dig Nicolina.

Är det bra eller dålig att du har gått ner i vikt? Det är ju inte bra om du tappar muskler.

Anonym sa...

Hm, ja, folk kan ju vara lite konstiga alltså.. Det finns folk till allt.. men såna människor är ju lite smått jobbiga.. hehe =)

Ha det bra i Åre nu! =)

Pussar och kramar!

karlboll sa...

Min sambo är hörselskadad och beskriver precis samma problematik som du gör.