Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

onsdag 13 maj 2009

Skola i en seg vecka men Krokholmen på helgen!

Hej!
Skolveckan v 19 var ärligt talat riktigt seg! Det kändes inte som att det gick särskiljt fort! Men men det kan det inte alltid göra!
På måndagen höll jag mitt tal och det funkade helt ok.
Vad hände mer? Vi lämnade in vårt religionsarbete om Jehovas vittnen och så fick jag tillbaks franska nationella där jag hade fått VG! Helt sjukt! Det hade jag verkligen inte kunnat tänka mig! Men kul är det!

Träningen gick ok men fick stå över 2 hela pass pga allergin! Gud vad segt det är när man inte orkar någonting pga den här skitallergin! Jag hatar det!

Det var någon en gång som frågade mig om vad jag hälst skulle vilja ändra på, synskadan alltså så jag blev seende eller få bort allergin. Svaret är så självklart! Jag skulle vilja ha bort allergin!

Klart att det är jobbigt ibland att inte kunna se men ärligt talat, jag får uppleva så grymt mycket härligt + att jag får träffa så många härliga människor och det SKULLE JAG ALDRIG GJORT OM JAG SÅG!
jag menar, jag klarar mig ändå ganska bra. Men allergin vill man gärna slippa! Den finns det inget bra med alls!

På fredag kom Rolando och sov över. Vi hoppade studsmatta, lagade mat, kollade på talang och en görkonstig film som hette Flubber eller nåt, det var Eme som ville se den så vi fick snällt titta med henne =) Men det var kul! =)

På lördagen kom taxin och körde oss till rörtången därifrån färjan till kroken skulle gå. Vi var där lite tidigt så fick stå och vänta ett tag men det gick bra. Så komm till sist Fia, David Emelie och Louise. Emelie åkte med fia eftersom hon och Jonte gått på hans bal dagen innan men hon hade blivit sjuk så hon åkte hem med bilen Louise kom i.
Så kom efter ett tag även familjen Forkman och kort efter det kom färjan in och vi gick ombord.

När vi kom fram till Kroken bar vi upp väskorna till märsen och sedan gick vi ner till torget för att börja arbeta. När vi Holt på några timmar var det lunch och sedan jobb igen. Efter ytterligare några timmar var det middag och sedan gick vi och bastade och badade! Det var görskönt men kallt! 9e maj, det är nog rekord för mig att bada i havet! Vi hade riktigt trevligt i bastun och det kändes precis som på sommaren!

Halv 1 var vi tillbaks i märsen från bastun och efter en del prat somnade vi.

Dagen efter började med att vi gick upp och gick ner till matsalen för att äta frukost och sedan började jobbet igen… Efter ett antal timmar var det lunch och sedan gjorde vi det sista innan färjan kom.

Just det, jag kanske ska säga vad jobb menas =) det är tejpa vattenlinjer på båtar för att kunna måla snyggt sedan, skrapa, måla, slipa, olja och tvätta båtar + kolla igenom segel så de var hela och sådär… Det var det vi gjorde men andra på arbetshelgen höll på med husen typ så bytte de panel på matsalen och sådär…

Men det var en rolig helg, det är alltid kul att vara på kroken och speciellt när alla de andra också är med! =) Vi hade skitkul!!!!!!!!!!!!!!!

Ha det bra! Nicolina

2 kommentarer:

Johan sa...

Damn, shit, bada! Jadu, det dröjer nog ett tag innan jag premiärbadar i år hehe...

Har ni skyddsnät på studsmattan? Det har ju inte vi i stugan... men vi måste få tag i det, för annars vågar jag inte hoppa längre...

Kramar!!

Stina sa...

Förstår att det är jobbigt att vara alergisk. jag skulle typ bli deprimerad av att inte kunna vara ute och springa på sommaren, eftersom jag tycker att det är så roligt.
Men Nicolina, man kan ju inte bada än. Det ska vara minst 20 grader, helst 25 innan man kan bada.
Ha en trevlig långhelg och ha det bra i Visby.