Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

onsdag 27 maj 2009

Vecka 21

Hejsan!!!
Det var ett tag sedan jag skrev här, men det är liksom för att det inte hänt någonting speciellt… Jag hade tänkt träna MYCKET nu när jag var ledig 4 dagar i rad pga Kristi himmelsfärd och allt men icke, det blev bara 3 pass! Detta berodde på att jag var för allergisk!
Alltså det är så segt! Naturligtvis tycker jag också att det är skönt med sådant här härligt väder som det är nu men samtidigt så vill jag hälst att det ska vara regnigt =) för då slipper jag vara allergisk…

Men vad hände då förra veckan? Lite han jag ju iaf med…

På tisdagen var jag och Emelie ute W ute på stan ett tag och sedan var jag på ansiktsbehandling, det gjorde svinont men det blev ju bra efteråt =)
Sedan var jag på bio med SRF, det var änglar och demoner som var syntolkad och den var verkligen bra tyckte jag! Den var lite annorlunda jämfört med boken men i stort sätt så tyckte jag ändå att den var lik.

Sen så har jag naturligtvis gått i skolan men det var bara i tre dar så det var ganska lugnt =) Men det var 2 prov på de 3 dagarna så slappt var det ju inte =) De proven var i matte och religion och jag hoppas att de gick bra!

I torsdags alltså på Kristi himmelsfärd var Anita och Hanna hemma här ett tag och sedan passade jag Hanna några timmar medan Anita var och handlade.

På lördagsmorgonen var det bad med de yngsta i FSBU. De hade hyrt Streteredsbadet i Mölndal så vi var själva där vilket var skönt! Men vi hade kul där, det var tre familjer + jag och Sofia som var där.
Först badade vi några timmar, sedan bröt vi för en fika och sedan var det bad igen! Någonting som är riktigt härligt är att ingen av de synskadade barnen verkar ha några som hälst problem med vatten! Vissa verkar till och med tycka att det är roligare att vara under vattnet än över! =)

När jag kom hem från badet komm Allie, Edit, Jenny och Pär hit och åt lunch och sedan åkte vi till Petter och Axel där vi var under kvällen. Det var trevligt där och vi åkte hem rätt sent, typ vid halv 1.

Tja, det är väll det som har hänt den här veckan, det var säkert mer men det kommer jag inte ihåg just nu =)

Ha det bra!
Nicolina

2 kommentarer:

Johan sa...

Jaha ja, jag har fattat det som att det händer ganska mycket nu =P och det gör det väl...? Mer än det där?

Ont? Vad gör man med alla krämer och gojs på ansiktsbehandling då? hehe =)

Ha det skitbra!

Kramar!

vispen sa...

Trevligt, nu var det ett tag sen du uppdaterade men hoppas det går bra för dig vad du än gör:D Jag läser din blogg men är ganska dålig på att kommentera tyvärr. Vad är det som du är allergisk mot när det är varmt ute? Hoppas vi hörs snart, kram