Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

onsdag 6 maj 2009

Guld i Tyskland!
















Hejsan alla!
Hoppas ni har det bra!

Jag var i Tyskland fredag till söndag v 18 och tävlade judo i German Open!
Vi som åkte från Sverige var Sofia, Kristofer, jag, Emelie W, Cristian och Martin. Vi hade riktigt kul tillsammans och det var så kul allt!

Kristofer och Cristian kom till Göteborg på torsdagen(från Järvsö) och sov hos oss till fredagen då vi åkte iväg. Vi har fått nya (görfina) Sverigeoveraller från Adidas men det var en för lite så Cristian körde på Martins gamla. Det var lite struligt när vi skulle gå igenom säkerhetskontrollen för Cristian hade med sig en hel del grejer som han inte fick ha med =) men som tur var så var mamma kvar och kunde ta de. Det var gelé, parfym och jag vet inte allt =)
Vi reste med enbart handbagage för att det skulle gå lite snabbare så det var la därför han fått med de där grejerna.

Flygresan funkade bra och då vi kom fram till Frankfort tog vi ett tåg som gick till Isenhach (eller nåt) där vi blev hämtade av en kille som körde oss till invägningen där vi bland annat träffade Engelsmännen. Men Alex var inte där, undrar varför! Menar hon sa i Frankrike att hon skulle komma! Men jag missade att fråga de.

Efter invägningen som gick bra (körde på – 70 eftersom jag inte orkat hålla på och banta) åkte vi till hotellet där vi checkade in och åt middag. Efter middagen träffade vi Amerikanarna, Det var Chris, Någon tjej som heter Tina (har aldrig träffat henne innan, hon är – 48a), Adnan, Myles och en kille som hette Ron(har inte träffat honom häller tidigare, han är -66a) Och så var Scot med som Coach.

Myles började naturligt vis fåna sig direkt, kalla mig nåt dumt som jag inte vill skriva här och fåna sig rent allmänt =p
Så när han hållit på ett tag knuffade jag till honom vilket han senare under helgen spred ut en lite udda historia om. =)
Denna gick ut på att han ska ha sagt till mig att jag var söt och då knuffade jag haha =) Han är lite märklig den, men kul är han =) och Duktig på judo!

Vi träffade även Finnarna där på kvällen, vilket var kul! De hade med Jani, Pave, Temo och Joha som coach + en tjej som jag inte kommer ihåg vad hon hette som ledsagare.

Sedan var det sova som gällde!

Lördagen började med att vi vaknade och gick in till Sofia och sjöng, hon fyllde nämligen 20! Jag hade inte så mycket mer än en kexchoklad men den fick hon iaf =)

Sedan gick vi ner för att äta frukost och efter det åkte vi till tävlingen.
Tävlingen började med invigning där en massa gubbar stod och pratade på tyska med förvånansvärt korta översättningar till engelska(med tanke på hur länge de pratade på tyska), sedan var det en tjej som höll på med någon skum typ av magdans(lite märkligt att ha dansuppvisning för massa synskadade men de kanske fick nåt kulturbidrag om de hade med något sådant…, man vet aldrig).

Så började tävlingen och det gick bra! Kristofer gjorde riktigt bra matcher men motståndet var väldigt hårt så han förlorade alla men bra ifrån sig gjorde han! Kristofers klass alltså -73 vanns senare av Jani.

Jag vann alla mina matcher under 30 sekunder och det som gjorde att vissa matcher tog såpas lång tid var att jag vann på fasthållning vilket man måste hålla 25 sekunder. Så jag är riktigt nöjd med min insats! Menar det var ju en seniortävling och allt!
Jag var yngst, vägde minst och dessutom är jag ju b1a så jag är nöjd! Riktigt nöjd! Detta är nog mitt främsta resultat i en seniortävling någonsin!

Sofia körde också riktigt riktigt bra! Hon kom tvåa! Vilket är riktigt bra gjort av henne! Hon körde ju mot blåbältare och allt!

Då vi tävlat klart gick vi mest runt och kollade och pratade med folk, mest prat blev det med Myles för min del, ja och Fia och Emelie men lite med finnarna med!
Kristofer och Cristian lärde känna Robert och blev lite kompisar med honom =) De verkar ha haft det riktigt kul =)

Sedan var det prisutdelning och tja det finns ingen som sjunger nationalsången så högt som Jani! Jag överdriver inte när jag säger att det lätt hördes i hela hallen! Men det var helt underbart att stå där högst upp på pallen och höra den svenska nationalsången! Det är man inte jättevan vid =)

Men den engelska var lätt den man fick höra flest gånger! De var ju ganska många därifrån och alla är riktigt bra! Lite trist bara att det bara var killar!

Alla är iaf riktigt roliga människor och det är härligt att man har så bra kontakt med alla! Det är ju inte som i vissa andra sporter, t.ex. goalballen och friidrotten där de knappt verkar veta vad folk från andra länder heter!
Men jag tror det är mycket tack vare att vi ju har gemensamma träningsläger och sådär…

Efter tävlingen var det lite ”party” med grill och dricka. Efter ett tag gick vi (alla utan Martin) Iväg och köpte lite fika som vi sedan åt ute på en parkbänk i en park som vi hittade. Det var lite födelsedagsfika för Sofia! =)

Där på partyt sa vi till Myles att Fia fyllde år och tja han hörs ju ganska mycket =) så vi började sjunga för henne och alla hängde på =) Sedan kom det fram en funktionär med en blomma till Fia =) Det var Skitkul!

Efter ett tag åkte alla tillbaks till hotellet där vi spelade kort och pratade i Sofia och Emelies rum! Sedan gick vi ner i en bowlinghall och pratade med Amerikanarna! Då vi suttit där ett tag var vi trötta och gick och la oss. Klockan hade hunnit bli en hel del, men jag vet inte hur mycket!

På söndagen åt vi frukost, packade ihop och gick ut på en promenad! Vädret var görfint och vid lunchtid hittade vi en uterestaurang i skogen! Där satte vi oss och åt snitsel och hade det trevligt!

Sedan gick vi tillbaks till hotellet och fick skjuts in till stan därifrån tåget till flygplatsen skulle gå. Vi åkte med Finnarna men fick inte plats på deras tåg så vi gick lite i Isenhach ett tag och choppade! Fia, Emelie och jag tyckte iaf att det var kul =) Men de andra verkade ärligt talat lite uttråkade hehe. Jag köpte en blårutig typ tunika, Emelie köpte ett par jeans och Sofia ett linne.

Efter ett tag kom vi iaf på tåget och alla satt och halvsov tills vi efter 2h var framme i frankfort. På flygplatsen choppade vi lite till och 22.10 åkte vårt plan hem mot Göteborg! Jag satt där lite för mig själv tillsammans med en sovande gubbe flera stolsrader framför de andra! Men det gick bra. Kristofer satt också lite själv men han som satt bredvid honom var vaken och tja Kristofer är ju Kristofer =) så han hade suttit och pratat med den här mannen hela resan… Han pratar seriöst hela tiden! Och med vem som hälst! Haha! =)
och när vi var hemma på Landvetter hämtade mamma oss med judobussen. Hon körde först hem Fia och sedan åkte resten hem till oss för att sova över!

När vi kommit hem fick pappa hjälpa mig med svenskan till måndagen och sedan var det sova som gällde!

Det var en görbra resa! Och jag hoppas på flera liknande!

Ojsan, detta blev ett långt inlägg, hoppas någon orkar läsa det =)

Nicolina

5 kommentarer:

Johan sa...

Grattis! Skitbra gjort! =)

Du får gratta Fia från mig då =)

Men du, "schnitzel" stavas det! =P

Hehe, när vi åkte till tyskland var det några tyskar som satt och babblade hela tiden bakom oss! Precis hela tiden! Snabbt pratade de också, så man fattade ju inget =P

Hur orkade du göra svenska när ni kom hem? Det var väl typ mitt i natten?

Jag orkade läsa i alla fall =)

Massa kramar!

Unknown sa...

Hej du!
Ja visst hade vi det bra.
Tack för en finfin helg och för chokladen och tröjan! kram på dig!

Johan sa...

SV: Ja, jag undrar också vad som hände... Någonting var det ju i alla fall... men jag tror inte det beror på skorna. Jag hade ju inte ont alls innan lägret och då hoppade jag ändå mer än vad jag gör nu, men kanske om det kommer i efterhand eller något...

Kramar!

Johan sa...

SV: Jag har alltid bara tal och jag stavar inte fel ändå haha =P

Låttexter kan vara kul att publicera =) Har man inget annat vettigt att skriva om så kan man göra det =)

Kramar!

Unknown sa...

Grattis. Jättebra gjort du är bäst. Har tittat på jättefina kort som är inlagda från tidigare tävlingar.

Kram

Annette och Caroline