Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

onsdag 24 juni 2009

Datorkurs på icap

Datorkurs på icap
Vecka 25 var det kurs på ICAP för några av oss i FSBU.
Det var Sofia, Sandra J, Annette, Sandra C, Louise, Jag och mamma som var där.
En kille som hette Joakim (eller hette och hette, han heter det väll fortfarande) lärde oss hur vi skulle jobba med vår(FSBU) hemsida. Nu ska vi nämligen börja sköta den själva och jag tror nog att vi klarar det, men det är mycket att komma ihåg!
Kursen var tisdag, onsdag och torsdag vecka 25 som sagt så det var träning, sedan kurs och sedan träning igen som gällde under de dagarna för mig!

Jag tränar hela tiden känns det som! Men det är ju så det blir nu inför EM! Det är verkligen inte lång tid kvar nu! Och jag känner mig i bra form plus att jag har gått ner och ligger där jag ska vara! Nu gäller det bara att hålla vikten!
Så håll tummarna för mig! Snälla!

Nicolina

2 kommentarer:

Johan sa...

Det är inte så svårt sen när du lär dig =)
Ska försöka förklara lite här då. Allt är ju uppbyggt av tags. Tagsen bildar HTML-kod (hyper text marcup language). Allt på en sida är uppbyggt av olika märken, t.ex. P för text, A href för länk, Img för bild osv. Dessa bokstäver för olika element på sidan skriver man innom tags. Utanför tagsen skriver man den vanliga texten, den som syns på sidan.
Där har du grunderna. Sedan har du CSS, eller stilmallar. Det är där som du bestämmer hur sidan ska se ut grafiskt sätt. Du kan koda in det i HTML-koden också, men det gjorde man mer förr. CSS innebär en större frihet och ger mycket mer valmöjligheter än om du bestämmer t.ex. en färg i HTML. I CSS kan du bestämma färg, storlek, typsnitt osv. på text. Du kan dessutom fixa med boxar, skuggor, hover-effekter på länkar m.m.

Lite kort är det så =) Fattar du något nu? hehe =)

Kramar!

Anonym sa...

LYCKA TILL PÅ EM!!! kram från din fanclub Gylléns.