Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

onsdag 24 juni 2009

Friidrott

Söndagen vecka 24 var det friidrottsdag med FSBU. Vi var på Vallhamra idrottsplats och tränade friidrott med ledare från SAIK. Det var riktigt kul och vi körde längd, 100 m, höjd och kula. Vissa körde också längre distanser i löpning typ Niclas som sprang 1,5 km(han gillar ju att springa långt). Men det var verkligen riktigt kul och vi var runt 18 personer så det var bra!

Detta var lite träning inför ungdomsspelen som de som går i mellan och högstadiet ska vara med på men också för SM som några av oss faktiskt ska ställa upp i =)
Det ska bli riktigt kul tycker jag! Undrar hur många som kommer vara där, jag menar synskadade! Men B1 tjejer kan ju inte vara allt för många, menar jag har inte hört talas om så grymt många inom friidrotten =) så det blir intressant att se vilka jag får tävla mot.

Jag har inte bestämt vilka grenar jag ska ställa upp i än men det gick rätt bra på både 100 m(sprang snabbare än det svenska B1 rekordet, iaf så som jag har hittat att det står).
Höjden gick också bra(hoppade 1,5 m dvs 10 centimeter högre än det svenska B1! Rekordet så som jag hittat att det är.
Det gick ok på längd n också, där hoppade jag 3,19 vilket jag är nöjd med! Kulan funkade också ok men där blev det 6,någonting så det var ju inte precis nära något rekord eller så men jag är nöjd ändå. Så man får väll se lite hur det blir med vilka grenar jag tävlar i =)

Vi som ställer upp i SM för FSBU är Sofia, Niclas, David och jag, så det blir nog görkul tror jag!

Hehe jag pratade med Henrik (från friidrotten, han springer maraton) och de ska tydligen ha landslagsläger i Alingsås samtidigt som Sm som ju också ligger där. Han blev GANSKA förvånad när jag sa att jag skulle ställa upp där =p hehe, men ja det blir kul! Han skulle inte tävla själv men han skulle iaf komma och kolla så det blir ju kul!

Lägger in bilder från friidrotten så fort jag får hjälp av någon.

Nicolina

Inga kommentarer: