Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

söndag 21 juni 2009

Vecka 22, 23 och lite av 24

Hejsan alla!
(Detta skrev jag måndagen vecka 24).
Nu var det ett litet tag sedan jag skrev igen =) Men jag ska försöka sammanfatta vad som hänt.

Skolan håller på att ta slut, de sista proven och redovisningarna är snart klara och det ska bli såååå skönt med sommarlov, även om det ju inte kommer att bli så mycket vila för min del så är det ändå härligt med lite paus från skolan.
Idag och imorgon är det mattenationella, på onsdag är jag ledig eftersom jag ska gå på en kompis student och sedan på torsdag är det avslutning! Inte långt kvar alltså!

Men skolan är ju inte allt, och på fritiden har det också hänt en hel del!
Jag har fått en ny ledsagare, eller en till kanske man ska säga!
Hon heter Hanna och vi tänkte främst träna tillsammans, det är ju så segt att alltid köra gym med pappa så det känns riktigt bra att kunna köra med henne också! Och så är hon ju väldigt rolig vilket ju är EN rejäl bonus =) Och förutom det så är hon ju görbra på basket så tja hon vet ju hur man ska träna på ett bra sätt och är inte rädd för att köra hårt =p och det gillar jag!

Vi cyklade en gång (vi var nog ute i ungefär 2 h och körde rejält vilse! Men det var kul!) och så har vi vart och tränat på gymmet på Kviberg 2 gånger och fler lär det nog bli =)

Sen så har jag ju också varit på en massa studenter, eller massa och massa, tre stycken. Det var Jonte, Sandra J och Emelie W som tog studenten och det var riktigt kul! Alltså hjälp vad man börjar längta tills det är man själv som tar studenten! Men det är ju två år kvar för min del eftersom jag ju ska gå fyra, så man får väll vänta ett tag =)

Men jag har ju tränat med pappa på gymmet också plus en del judo så tja det har vart fullt upp!
Nu gäller det att hinna träna så mycket som möjligt eftersom EM är i början på juli och då måste jag ju vara på topp!

Vad händer mer då?
Jag håller på att gå ner i vikt, ska ju tävla i -63 på EM så jag måste ligga under där, hälst så fort som möjligt. Så tja, nu tänker man ju på vad man ÄTER PÅ ETT ANNAT SÄTT.
Men det är faktiskt inte så jättejobbigt, jag känner inget sötsug längre och det viktigaste för mig är ändå att jag alltid kan äta mig mätt för tja att vara hungrig är bland det värsta som finns! Och äta kan man ju göra men KANSKE LITE ANNAT ÄN ANNARS… Men det som är så jobbigt med det här att gå ner är att jag ju inte har särskiljt mycket att ta av… Och jag äter ju alltid bra, menar jag äter nyttigt och sådär… Men lite kan man ju ändra på, t.ex. ännu mer grönsaker än innan och ingen pasta eller ris.

Jag får se när detta går att publicera, för vårt Internet är görjobbigt! Jag har inte kunnat komma in på länge nu!

Men ha det så bra! Ska försöka skriva snart igen!

Nicolina

1 kommentar:

Johan sa...

Ja, gå ner i vikt skulle ju inte jag ha några problem med, här är det väl värre att gå upp i vikt.. =/

Du verkar ha extremt mycket att göra, som vanligt... =P

Och du, 2 år kvar, chalalalala! ;P hihi

Kram!