Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

måndag 26 oktober 2009

Stipendieutdelningen plus skola och träning

Hejsan!
Förra veckan var det fullt upp som vanligt, det var träningar naturligtvis, skola där vi bland annat hade engelskabok rapport i fredags samt en del historieläxa… I tisdags var jag och mamma i Vänersborg(för första gången för mig) och tog emot stipendiet från västra Götalands regionen.
Det var väldigt kul och det kändes riktigt bra när jag stod där med tjecken i handen =) nu ska vi snart åka iväg till banken och sätta in pengarna.
Jag träffade faktiskt Elvira där i Vänersborg, hon var där eftersom hon själv fått samma stipendium för några år sedan och det var trevligt att träffas igen! Det var ju ett tag sedan nu!
Det enda som var lite småtrist där i Vänersborg var att de visade filmerna de spelat in på oss stipendiater(jag skrev nog om då de var och filmade på min träning för några inlägg sedan) och det var ingen som Syntolkad för mig… Men så är det ibland.
Något som var lite kul var då jag och mamma gick runt i stan och inte viste hur man skulle hitta till folkets hus där vi skulle äta lunch och så frågade vi en kvinna som vi mötte och hon sa ”men oj, hittar ni inte alls i Vänersborg?” Vi svarade nej och då sa hon ”oj då… då kan det bli svårt!”
Det roliga var att folkets hus bara låg några gator bort =) Så man kan nog inte säga att det var jättesvårt =) Men de är la vana vid att alla hittar i den lilla staden =).

1 kommentar:

Johan sa...

Ni får komma till Skänninge så får vi se om ni hittar där höhö ;)

Hoppas du har det bra!

Kram!