Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

tisdag 6 oktober 2009

Västkupp

Hejsan!
Hoppas allt är bra med alla! Med mig är det fint!
Mycket att göra i skolan känns det som men det är endå rätt kul! Kändes dock som att det kunde ha gått lite bättre på historiatestet i fredags… Men man kan inte lyckas varje gång…

Sedan så har jag tränat en massa den här veckan, nu blev nog många förvånade =p Eller inte =)

Vad har hänt mer då? Jo i lördags var det ju västkupp i Varberg och där var jag naturligtvis med!
Västkupp är alltså en judotävling(seendetävling) och det var som vanligt folk från främst västra Sverige men även några som rest en bit, t.ex var det ett gäng från Norge där.

Jag tävlade i – 63 och klarade invägningen utan problem! Hade typ 1 kg till godo! Så det var skönt! Sedan var det till att vänta i massor med timmar innan jag äntligen fick tävla!
Jag fick 3 matcher och är nöjd med min insats. Förlorade dock alla men motståndarna var duktiga och jag kände att jag var med i matcherna och fightades på riktigt!
Det kändes kort sagt bättre än förra veckans SWOP!
Men naturligtvis så är det ju aldrig kul att förlora och självklart kommer man på saker man kunde ha gjort lite bättre sådär i efterhand… Men det är bara så det är!

Det gick bra för de andra från klubben också!
Vi tog totalt 4 guld, ett silver och ett brons så det var riktigt kul!

I söndags var jag iväg och spelade lite goalball eftersom de haft en tränarutbildning för goalballtränare här i Göteborg och i söndags behövde de lite spelare. Så jag hängde så klart på, menar man säger ju inte gärna nej till ett träningstilfelle!

Nu har jag pluggat en väldig massa samhällskunskap under kvällen och jag börjar bli lite trött på organiserad brottslighet… Men det måste bara gå bra på provet på onsdag!
Har seriöst pluggat hur mycket som hälst den här veckan!

Nicolina

1 kommentar:

Johan sa...

Var det förra veckan du var i Stockholm...?

Gött att det gick hyfsat i alla fall =) Man ska alltid göra sitt bästa. Gör man bara det ska man vara nöjd =)

Hm, var det den utbildningen Pelle och Clara var på?

Ni verkar ju ha hur mycket som helst att göra i skolan! Vi har bara FN-rollspel nässta vecka, som jag sa, där jag och 2 till ska vara Kuba, ett arbete i en annan kurs och sedan är det inte mycket mer. Inga prov e.d. än. Bara 1 ända prov såhär långt =)

Hoppas du har det bra!

Kram!