Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

tisdag 10 november 2009

Temadag och svår försvarsteknik i goalballen!

Hej hopp!
Hoppas ni mår bra!
Det gör inte Emelie, Hon har blivit sjuk och jag tycker riktigt synd om henne! Feber och lite allt möjligt verkar det vara… Men det erkänner hon naturligtvis inte själv…

Igår var det temadag i Skolan, om Finland… Jag viste inte riktigt vad man skulle vänta sig men det var faktiskt riktigt kul! Först kom det någon människa från ja typ finska ambassaden eller nåt liknande, sen var det en man som höll ett föredrag om Finland typ historia Och sedan kollade vi på en film som hette ”den bästa av mödrar” och handlar om en finsk kille som kommer till Sverige under andra världskriget. Sedan var det lunch och efter det var det en kort språkkurs där vi skulle lära oss lite finska men det gick la inte jättebra =) Men kul var det iaf.
Avslutningsvis skulle vi kolla på ytterligare en film men då sa rektorn att jag fick gå eftersom den enbart var på finska och bestod främst av pang pang… DVS grymt svårt att Syntolka för Anna =)

Ja vad har hänt mer då? Träning, plugg och möte inför Canon cupp som ju är vår internationella ungdomsturnering i goalball. Det är vi i FSBU som håller den och det är rätt snart nu =) Den 27-29 november =) Det ska bli så grymt kul! Om det är någon som känner för att vara volontär på Canon får ni gärna höra av er!

Men jag hade lite problem på goalballträningen idag… håller på att lära mig att slänga mig på samma sida hela tiden eftersom man tydligen kommer ner på golvet snabbare… Detta är lite bökigt för mig som alltid slängt mig med benen mot bollen… Men det är väll bara att träna på antar jag… Dock tycker jag att det är lite obehagligt då man ska slänga sig med armarna mot bollen, är liksom redd att få den i ansiktet… Men det är la bara fånerier från min sida…

Sedan så fattar jag inte tekniken bakom stutsskott! Försöker verkligen men det är svårt! Malla, Rolando och Emelie försökte alla visa mig hur jag skulle göra idag men det går inte! Tror de andra i laget har lite lättare för det eftersom de kan härma hur t.ex Malla och Åsa gör… (jag är ju den som ser sämst…).
Men det är samma vad det gäller stutsskotten, bara att träna!

Ha det fint!
Nicolina

1 kommentar:

Johan sa...

Jag slänger mig alltid med benen åt höger. Det är därför jag är bäst på vänsterbacken. Då är det ju benen innåt. Är jag högerback får man ju slänga sig med huvudet inåt och det känns inte lika bra tycker jag, men som sagt, alltid ner på vänstersidan =)

Studsskott har jag testat, men jag kör min egna rteknik där och dessutom är de för svaga än så länge. Snurrskott fattar jag inte heller hur fasen man ska ha kontroll på bollen i? Det går ju inte! Fast jag gör nog fel och det är ju inget jag behöver träna på än så länge... men i lördags fick jag i alla fall till siktet hyfsat bra, stillastående...

Finsk temadag, ni verkar ju ha lite alla möjliga temadagar... Sånt har inte vi så mycket...

Kramar!