Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

söndag 8 november 2009

vecka 45 var skola och träning... Inte så ovanligt kanske men endå...

Hejsan hoppsan!

Ja nu ska vi skriva lite här om vad som hände under vecka 45…
Det var kanske inte så jättemycket hyperintresant men iaf.
Vecka 45… Ja när jag skrev det kom jag och tänka på en kul grej som hände för någon vecka sedan.
Jag satt och pratade på Skype med en kompis från tyskland, han undrade när jag skulle ha novemberlov och jag svarade automatiskt ”vecka 44”.
Han skrattade som jag vet inte vad och undrade hur i hela världen han skulle komma på vilken vecka jag menade, han undrade om jag tyckte att han skulle sitta och räkna veckorna i almanackan och då fattade jag att man tydligen inte håller på med det här veckosystemet i Tyskland =)

Men nu var det inte det jag skulle prata om utan vad jag gjorde i denna underbara vecka =p
Jo det var ju en fin blandning av skola och träning och i skolan var det lite väl mycket enligt mig… Jag pluggade som en galning och kände mig allmänt stressad…

Och i fredags kväll efter bakelsen (ja det var ju bakelsedagen i förrgår) så bröt det låss! Jag har vart lite småsjuk hela hösten och nu satte det fart på riktigt! Jag fick hög feber, ont i halsen, huvudet och lite överallt. Det var verkligen helt sjukt, jag bara låg där i soffan och orkade inte äns sätta mig… Så det var skönt att mamma och farmor satt där också…
Men ja, det komm fort och det försvann fort, igår hade jag ingen feber alls men fortfarande ont på de tidigare nämnda ställena och idag så är jag bara snuvig.
Så ja, nu är allt fint igen =) Bara lite jobbigt att det var just den här helgen eftersom jag planerat att träffa massa folk! Blää!
Men samtidigt så var det ju ingen tävling det gick ut över så det var ju bra… Man får försöka hitta de bra sakerna med allt som händer =)

Ha det fint!
Nicolina

1 kommentar:

Johan sa...

Heute ist es 20 jahre zeit die Mauer ist gefallen =)
Kan du ju säga till honom haha ;P
Ska du träffa han snart eller?

Hm, får hoppas du blir rejält frisk snart så inte det där håller i sig hela vintern också... =)

Ha det bra så hörs vi!

Kramar!