Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

fredag 21 augusti 2009

Friidrotts SM!

Hej!
Ja lördagen den åttonde augusti var det friidrotts SM för funktionshindrade i Alingsås. Alingsås ligger ju inte allt för långt härifrån och vi har ju ändå haft lite friidrott med FSBU så vi var några som åkte till Alingsås för att tävla för FSBU.

Det var Sofia, David, Niklas och jag och vi hade med Louise och Rolando som coacher, Rolando var även min ledsagare och Niklas hade med en ledsagare också. Dessutom var det en hel del föräldrar med och hejade så ja, vi hade riktigt kul!

Vi hade hoppats på att även Louise kunde vara med och tävla men hennes licens gick inte igenom, hon såg nämligen 3 % för mycket… Så det var ju lite tråkigt! Men som sagt så var hon ju med oss där ändå.

Det gick bra för oss faktiskt, Niklas sprang hur bra som hälst och hans ledsagare var tydligen helt slut efteråt hehe =) Han alltså Niklas tog även brons på längdhopp vilket jag tyckte var väldigt bra gjort speciellt eftersom han var tvungen att hoppa med planka och inte hoppson eftersom han är s2-a och då ska man se plankan vilket han faktiskt inte gjorde… David tog silver i längd och även han var hur duktig som hälst! Jag fattar inte hur han kan hoppa så långt! David var även bra i de andra grenarna han ställde upp i och gjorde faktiskt ett personligt rekord på höjdhopp där han hoppade 1,35 m!

Sofia gjorde också bra ifrån sig och stötte långt, hoppade långt, högt och sprang bra! Tyvärr var vi inte så många synskadade tjejer, närmare bestämt 2 alltså Sofia och jag … Vi är ju dessutom i olika synklasser och eftersom man ska vara minst 2 för att en medalj ska delas ut så blev det inga sådana för någon av oss.
Så det var ju lite trist men vad gör man liksom? =)

Men jag och Fia fick iaf tävla samtidigt så det kändes ju som att man hade en motståndare iaf! Vi tävlade också samtidigt som killarna så vi var ändå en hel del folk samtidigt!

Men jag är riktigt nöjd över min insats där på SM! Slog 2 svenska rekord, ett i höjd och ett i 100 m! Så det var riktigt kul! Tror faktiskt att jag var den enda som slog något svenskt rekord där på SM så det gjorde det ju lite extra kul! Och det är ju ändå så att ett svenskt rekord är roligare än en medalj, även om medalj aldrig är fel på något sätt =)

Nicolina

2 kommentarer:

Johan sa...

Låter ju bra det där, men tråkigt att det inte blev några medaljer ändå!
Hur högt och hur snabbt sprang du? Kan ju säga att mitt rekord i höjd är 1.15 och på 100m 18s tror jag. Det slog du nog ganska säkert. Jag satte de i 5:an eller när det var =P

Hur mycket ser man när man är S2:a? För jag såg lätt plankan förr...

Kram!

Louise sa...

Ni var bäst!!!!