Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

söndag 16 augusti 2009

Lite lugnt nu

Hej hopp!!!
Hoppas allt är bra med er, det är det iaf med mig =)
Har varit hemma i Sverige ett tag "nu och haft lite ”normalt” sommarlov.
Det har alltså varit rätt lugnt här. Jag har tränat lite grann men inte jättemycket, jag har vart iväg och tävlat friidrotts SM men det skriver jag om i ett annat inlägg och så har jag varit i Skåne och hälsat på Dennis och sedan Sofie. Förövrigt har jag varit med kompisar, tagit det lugnt, läst och badat! Alltså kort sagt haft en trevlig avslutning på lovet.

Så nu gäller det bara att ladda om och vila järnet så man är pigg då skolan börjar igen… Och det är på måndag nästa vecka eller tja inte imorgon då men alltså den 24e augusti. Så då ska man få ny klass, nya assistenter och allt sånt där, hoppas bara allt löser sig!

Men det verkar bli lite bök ändå, När sommarlovet började sa de att jag skulle få en assistent som heter Anna men nu visar det sig plötsligt att jag ska få 2, både Anna och någon som heter Yvonne… Båda är mattelärare och jobbar på skolan. Men jag har aldrig träffat Yvonne innan och Anna har jag bara träffat en gång… Så det ska bli intressant…

Dessutom verkar det som att skolan inte fått så mycket pengar som de ville få av kommunen, detta betyder alltså att jag inte fått pengar till min enskilda matte vilket jag måste ha för att det ska funka… Kommunen tyckte tydligen att det var ”lyx” som inte var nödvändig med de lektionerna… Så vi får la se hur det löser sig men matte vill jag ha!

Man undrar ju hur kommunen och alla de där tänker, menar först vill de att folk ska läsa matte, detta vill de så mycket att de inför meritpoängen och allt sånt men så väljer man till extra matte och då får man inte pengar till det… Men vem vet, det kanske bara är de ”vanliga” eleverna som man vill ska läsa mer matte? För det får ju inte bli för dyrt!

Nä ibland känner man bara ”Suck” och lite jobbigt är det allt, men man får bita ihop och hoppas att allt löser sig till sist! Och det gör det ju =)

Nicolina

2 kommentarer:

Johan sa...

Varför ska du ha 2 assistenter för? Låter ju bara krångligt och jobbigt...

Hm, ja, när det gäller kommunerna, då är det bara pengarna som spelar roll... men jag gick matte B i vanliga klassen och det gick ju bra till slut, men nu ska jag hålla mig från matten så länge jag kan! =)

Hoppas allt blir bra i alla fall! Du får ju i alla fall vara ledig en vecka längre än oss andra...

Kram!

Louise sa...

HEEJ!!
Lugn bara lugn, du och jag kan räkna matte tillsammans!!!! Vi kan träffas regelbundet och ha matteprov lite då och då :p
Vad dåligt måste jag säga!! Klart du ska få räkna matte!!!
Vi ses på torsdag, ledarmöte?!!
Pussar Louise