Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

fredag 21 augusti 2009

Imorgon fyller jag 18

Ja faktiskt, imorgon blir jag 18 år och myndig =)
Det känns faktiskt lite konstigt men det är så det är. Jag bara hoppas att det inte ska bli allt för stora förändringar i livet bara för att man fyller 18 men det tror jag inte, det enda är väl att man bör lära sig det här med banken själv men det har mamma lovat att lära mig så det löser sig nog.

Så imorgon blir det stort kalas här med massor med folk! Typ hur många som helst så det ska bli jättekul! Det blir både släkt och kompisar i en fin blandning =)

Så idag har jag städat och grejat med maten och tja hållit på typ hela dan! Men jag har naturligtvis inte varit själv utan Emelie har hjälpt till väldigt bra och mamma och pappa har också gjort en massa då de kom hem.

Så jag bara håller tummarna för att allt funkar bra imorgon!

Men jag har inte hållit på med det riktigt hela dagen, nej på morgonen var vi på möte på stadsdelsnämnden jag och mamma för lss grejen. Vi hade ju ett möte med handläggaren i början på sommaren men nu hade de tydligen fler frågor så det blev ett möte till… Jag hoppas verkligen att det gick bra och att jag får de timmarna jag behöver!
Annars blir allt grymt mycket krångligare! Då kan jag inte alls göra det jag vill, t.ex träna när jag vill, shoppa, gå på bio och allt det där!

Men nu ska jag sova, är hur trött som helst och imorgon blir man la väckt tidigt =) Men det är bara trevligt =)

Nicolina

2 kommentarer:

Johan sa...

Grattis! =) Nu är ju klockan över 12, så ja, grattis som sagt =)
Ska messa dig innan jag går och lägger mig =)
Hoppas du får en bra dag annars! :)

Det blir inte mycket förändringar. Det ända är att dins föräldrar inte har tillgång till dina konton om du inte vill och att du inte behöver ha målsmans underskrift på saker och ting. Inget märkvärdigt alls.
Banken är inga problem. Man lär sig snabbt. Pappa får hjälpa mig ibland när man känner sig lite osäker på hur och vad man ska göra, men i stort sätt är det inga problem. Det klarar du!

Kramar!

Louise sa...

Vi ses ikväll!! :D kramar Louise