Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

lördag 29 augusti 2009

Nu är jag 18 och skolan har kommit igång

Ja för exakt en vecka sedan fyllde jag 18 och det var verkligen hur kul som hälst! Det var massa folk som kom hit, både släkt och kompisar så det var verkligen skitkul! Vi var uppe till halv 6 eller nåt så man kan lugnt säga att det tog ett tag att återhämta sig efter det =) Men det var det allt värt!

Jag fick dessutom många fina presenter och jag vill tacka alla som komm för tja både att ni komm men också för alla fina presenter! Tack!!!!

Skolan har ju också dratt igång nu och Anna min nya assistent verkar görbra! Den här första veckan har funkat riktigt bra och det känns som att vi fungerar bra tillsammans vilket ju är görviktigt eftersom vi träffas så mycket!

Min nya klass är också riktigt bra och alla är jättetrevliga! Det känns verkligen som att jag kommer att trivas bra i den här klassen och det känns inte särskiljt jobbigt att jag ska gå två år till på gymnasiet.
Det enda som är tråkigt med att jag bytt klass och sådär är att jag inte längre går med Stina och Angelika… Men man får försöka hålla kontakten endå… Stina och jag har iaf pratat om att börja gymma tillsammans och det skulle jag verkligen gilla =)

Första skoldagen åkte vi alltså klassen plus våra klassföreståndare Anders och Niklas plus Anna iväg till en scoutstuga i Hyssna och sov över där. Men vi sov ju inte bara hehe, nej vi gjorde lite allt möjligt, från poängpromenad till lekar och lära känna varandra övningar till lägerbål på kvällen. Ja det var verkligen ett jättelyckat dygn som vi fick där och fint väder var det dessutom!

Mamma hämtade mig från Hyssna på tisdagsmorgonen och så åkte vi direkt till kyrkan för farfars begravning vilket naturligtvis inte var lika roligt… Men det var en fin begravning iaf…

Något som var lite roligt var att det fanns ett kort på farfar från 1956 alltså då han flydde från Ungern till Sverige efter revolutionen och på det kortet såg han tydligen exakt lika dan ut som pappa gör nu =)

Resten av skolveckan var bra och det är roliga ämnen jag ska läsa i år! Har ju verkligen längtat till historian och nu får jag både historia plus historiska teman som är en fördjupningskurs i historia kan man säga (Den har jag valt till på de individuella valen).
Sedan så har jag även engelska, idrott, bibelkunskap och matte C så det verkar kul!

Förutom skolan så har jag naturligtvis tränat en del, Både judo, goalball, showdown och gym. Just det, det var ju goalball EM denna vecka och jag har naturligtvis försökt hänga med och lyssna på matcherna på nätet…
Jag vill verkligen säga grattis till de svenska killarna som tog brons! Görbra jobbat!

Nicolina

2 kommentarer:

Johan sa...

Låter som om ni hade det bra =)

Historia B har ju jag också nu, men vi har världens sämsta lärare, så det verkar ju inget vidare. Han är visserligen doktorand innom något i historia, men han är inte bra som lärare tycker jag, tyvärr...

EM har jag nästan missat helt, men bra att de tog brons i alla fall! =)

SV: Ja, det var lite synd, men that's it liksom.

Ja, då har Oskar tur. Han fyller ju 21 i november tror jag det är.

Paddla var kul och för en gångs skull var det jag som var optimist och Spike som gnällde =P

Kramar!

Louise sa...

Så det löste sig med matten? Vad bra!!! Det var jättemysigt hemma hos dig. Det får vi göra om snart igen!! Pussar Louise