Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

torsdag 10 december 2009

Det är något fel på SJ!

Hejsan!
Nu har jag suttit och försökt boka en resa till och från Stockholm där jag ska vara över nyår. Grejen är bara det att eftersom jag är blind så behöver jag ledsagning och detta är inte helt oproblematiskt att få…

Jag började med att beställa resorna och sedan kom det här med ledsagning. Man kan inte få ledsagningen att hämta mig på någon särskiljd plats och inte heller att lämna mig på en särskiljd plats… Det jag vill är alltså att hämtas och lämnas på kundservice i Gbg respektive Stockholm… Men detta går inte! Så när jag försökt en stund fick mamma ta över luren men även hon höll på ett bra tag! Enligt människan på SJ ska jag hämtas i vänthallen i GBG och lämnas ute på Vasagatan i Stockolm… Intressant va? Hur i hela världen ska jag klara mig från Vasagatan! Jag ser ju inte ett skit! Och jag kan ju inte bestämma att någon ska möta mig på en plats som jag inte riktigt vet var den är(dessutom är personen jag ska möta gravt synskadad och då kan hon alltså inte leta efter mig). Vi försökte också att få människan att skriva så att ledsagningen ska följa mig till en taxi men detta gick inte heller…

Anledningen till att det verken går att få någon att ledsaga mig till kundservice eller till en taxi är för att det inte finns några sådana rutor som hon kan fylla i…
Och hon kunde naturligtvis inte ringa någon och fråga om hur man skulle kunna lösa det hela, nej för hon hade inget sådant nummer!

Det här är sjukt! Vi får la försöka ringa tillbaks till SJ någon annan dag för den här människan kunde man inte få något vättigt ur! Och efter ung en timme i telefon med henne kändes det som att man inte kom någon vart alls!

Jag har iaf biljetterna nu men man vet ju inte om man kommer fram för det =p Inte när SJ är inblandat =)

Nicolina.

2 kommentarer:

Johan sa...

Vad ska man säga? ÄR de helt J***a dumma i huvudet eller? Klart du måste få den hjälp du ska ha! SJ går inte att lita på. Jag har aldrig åkt med ledsagning, så jag vet inte, men av vad jag har hört är det en hel del problem med det, men det här, att de inte kan hämta och lämna någon annan stans, har jag aldrig hört. Det brukar vara mer att de inte kommer alls osv. Det har du säkert också hört. Man kan ju i alla fall tycka att hon kunde anstränga sig lite och vara liite hjälpsam, men nejdå, självklart inte! Sånt där blir man fasen arg på!

Hoppas du kommer fram i alla fall, är det Maja du ska till?

Ha det bra!

Kramar!!

Johan sa...

SV: Haha, nejdå, aldrig hört det förut =P

Ja, vi får väl försöka med det, men det är inte så lätt. DEt finns ju inte så många synskadade häromkring och intresset verkar ju inte vara så jättestort heller. Det kan nog bli fler på showdownen sen i vår =)

Hoppas du har det bra!

Kramar!