Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

torsdag 10 december 2009

Synskadeidrottsläger i Linköping.

Nu i helgen var det synskadeidrottsläger i Linköping.
Det var det tredje och sista lägret i Samarbetsprojektet mellan Göteborgs, Östergötlands och Stockholms handikapidrottsförbund.
Dock kan man ju undra hur mycket Stockholm ansträngt sig i det här projektet… De kom ju inte på lägret i Göteborg och nu var det inte heller någon som representerade Stockholm i Linköping… Riktigt dåligt tycker jag!

Men vi som var på lägret hade iaf kul! Vi spelade goalball och showdown samt körde en del rullstol =). Så det var kul! Dessutom är det ju alltid trevligt att vara på läger och träffa alla härliga människor!
Vi var ung 16 pers på lägret så det var endå rätt så många. Särskiljt om man tänker på att det bara var från 2 av 3 distrikt eller vad man nu säger… Men vi hade iaf kul och jag får allt säga att det var ett bra läger.

Något som jag tyckte var extra kul var att träffa en 9 årig blind tjej från Östergötland! Hon var görhärlig och framåt.
Jag hoppas verkligen att hon kommer på Krokholmen nästa år! Hon skulle passa så bra där ute!
Det låter väl lite skumt men jag tycker det är så härligt när man träffar blinda eller gravt synskadade barn, särskiljt om det är fart i dem =)
Hoppas verkligen att jag får träffa henne igen!

Nicolina

1 kommentar:

Johan sa...

Det var faktiskt kul! Extra kul med rullstol! Det är ju svinkul ju! :)

Testar att göra såhär, tryck på mitt namn så ska du komma till mitt inlägg jag har skrivit om det =)

Kramar!