Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

fredag 25 december 2009

Landslagsläger

Hej!
Förra helgen var det landslagsläger eller vad man ska kalla det här i GBG, ja i synskadejudo alltså.

Vi var 5 synskadade judokas som var med hela helgen och det var alltså vi som tränar relativt mycket och som satsar på judon och vill ut och tävla.

Vi skulle egentligen ha varit 6 men Kristofer kunde inte komma pga att det var för kallt i Järvsö 30 minus. så tågen gick inte… Så det var väldigt trist!
Men vi var iaf 5 stycken, En från Stockholm, 2 från Skåne och så var det Lisa och jag från GBG. Det var också några seende som kom och fyllde ut lite under träningarna och detta var jättebra för då fanns fler att köra med!

Sen så var det också en träning på lördagen där alla som tränar judo i Västsverige fick komma, alltså synskadade. Då var det alltså väldigt många yngre och det var en riktigt kul träning! Jag vet inte riktigt hur många vi var men fler än 15! Så det var kul!

Hoppas att det kan bli fler sådana här träningsläger i framtiden för det är så kul att träffa de andra synskadade i Sverige som också tränar judo! Speciellt så man lär känna varandra innan man åker iväg internationellt tillsammans =)

Ha det fint!
Nicolina

Inga kommentarer: