Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

måndag 5 april 2010

Tävlingsdagen

Dagen började tidigt med invägningen som gick fint. Jag gick in och vägde mig tillsammans med Jordan från USA och vi båda klarade vikten utan några problem så det var skönt.
Efter frukost bar det av till tävlingen och jag var så taggad!
Uppvärmningen gick bra och jag kände att ”det här kan gå bra”.
Så började tävlingen och efter ett tag var det dags för min första match mot en tjej från Cuba. Inget viste någonting om henne så jag tänkte att kanske jag kunde ta henne.
Men hon var så grymt bra och hon överraskade alla! Jag har aldrig kört mot en tjej som varit så galet stark förut! Jag är stark, det vet jag men hon var ännu starkare! Så nu blir det la till att träna ännu mer styrka!

Hon fick iaf ner mig på någon form av kast dock var det inte mer än en jocko d.v.s. 5 poäng men vi fortsatte på mattan i nevasa vilket ju är det jag är bäst på och gillar bäst men tyvärr kände hon likadant och tja hon var för stark för mig… Hon fick in mig i en kesagatame(fasthållning) och den kombinerade hon med någon form av halslås som satt… Det var kört men jag försökte ta mig ur det fast de sista sekunderna fick jag inte någon luft alls så det var segt… Jordan förlorade också sin första mot Brasilien.
Jag trodde att min lottning var bra men så var det absolut inte! Från min pol kom 3 av medaljerna så man får nog säga att jag inte kunde ha haft mer otur men det är så med judon, lottningen är hur viktig som helst!

Tyvärr blev det ju bara en match för mig eftersom cubanen gick vidare och så kan jag upplysa om att hon naturligtvis tog medalj! Så det blev inte några poäng alls för London! Får satsa järnet på EM + VM nästa år istället! Jag har fortfarande chans att komma dit jag menar jag kan ta folk det vet jag får bara ligga i och träna om möjligt mer och effektivare! För jag ska till London 2012! Det är verkligen mitt mål!

Nicolina

Inga kommentarer: