Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

fredag 5 februari 2010

Framme i Litauen

klockan 9 I-gårkväll kom vi äntligen fram till hotellet här i Litauen.
Det var en hyfsat seg resa hit med buss, två tåg och två olika flyg. Så man var rätt trött då man kom fram där på kvällen. Vi hade inte ätit på i princip hela dagen så att hitta mat var mycket högprioriterat. Martin Robert(från USA) och jag gick till en rysk restaurang här i närheten och åt mycket annorlunda mat =) Men det var helt ok.

Idag har vi tagit det lugnt, vilat på hotellet och gått runt lite i stan här i Vilnius. Vi har både varit i ett köpcenter och på en marknad där de sålde allt ifrån elkablar och stridshjälmar till underkläder och skor.

Det är lite struligt här vad det gäller invägningen… Det finns nämligen ingen våg att provväga sig på förutom hotellets som visar olika varje gång… Sedan så är middagen planerad att vara före invägningen hum. =p
Det betyder alltså att mer än tre fjärdedelar av oss inte kan äta middag här på hotellet.
Då jag påpekade detta igår verkade de inte ens förstå problemet… Känns inte som att de är jätte vana vid att ha judotävlingar här i Litauen…

Men man ska inte vara sur för det blir ingenting bättre av!
Ha det fint!

Nicolina

Inga kommentarer: