Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

fredag 30 januari 2009

Färdtjänsten är något märkligt och det finns det även kast som är =)

Hej!

Jag kan ju inte säga att dagen började så bra i onsdags alltså!
Jag hade sovmorgon och en riktigt lång sådan dessutom =) började först 12.50 så det var riktigt skönt! Men grejen var ju det att jag dels hade ont i huvudet och dels inte hade koll på bussarna sådär mitt på dagen då det också är en del byten som gäller om man ska åka buss och byten är inget jag gillar i början på dagen… Då måste man ju liksom vara riktigt med i huvudet och det är jag inte alltid just då hehe =)
Så jag bestämde mig för att ta taxi för ovanlighetens skull… Jag har alltså rätt att beställa skolskjuts när jag behöver det och annars tar jag bussen, jättebra om det funkar men klart det inte gör det när det gäller färdtjänsten hehe. Där ska man inte räkna med att något går som man tänkt sig =)

Jag ringde färdtjänsten och beställde men nej då, då sa den här gubben på färdtjänsten att jag inte har rätt till skoltjuts för det finns ingen betalande… Jag blev väldigt förvånad eftersom skolan ju ska betala för mig och det ska finnas inskrivet; Men nej! Han sa att det inte står någon stans så därför fick jag inte åka enligt honom… Då sa jag att jag kunde väll åka på skolkortet då men nej det fick jag naturligtvis inte häller eftersom man inte kan åka på det till skolan… Jag blir så trött! Så jag frågade den där människan om hur jag skulle ta mig till skolan då men han sa bara att jag fick göra det på nåt annat sätt…

Jag blev verkligen arg och jätteledsen! Hur skulle jag nu ta mig till skolan!?
Så jag ringde pappa som var på kurs i Stockholm men vad skulle jag göra! Så han sa att han skulle ringa och prata med de på färdtjänsten… Och efter ungefär 4 minuter ringde telefonen hemma och det var en kille på färdtjänsten som var jättetrevlig och bad om ursäkt, sedan kollade han upp vad det var för fel och det visade sig att någon hade gjort något fel med datorn så det att jag hade skolskjuts hade inte kommit med då det blev 2009 eller så hade någon tagit bort det eller nåt sånt flum… Jag vet ärligt talat inte vad som var felet men nu funkar det i alla fall och jag kom till skolan…

Skolan innebar en lektion viket är ganska lagom =)
Efter skolan åkte jag hem, pluggade lite franska, lagade mat eftersom det var min dag och sedan var det till att åka till träningen… Den här gången judoträning och allt gick bra! Förutom det att det var lite för lite fajt enligt mig =) men vi körde en ganska märklig variant av osotogari man skulle typ dra personen i 2 riktningar samtidigt… Eller så missförstod vi det jag och Felicia hehehe =)

Nicolina

1 kommentar:

Anonym sa...

Det låter ju bara konstigt det där... men tur att det löste sig i alla fall =)

En lektion, det är lite lagom sådär, ja hehe =)

Pussar och kramar!