Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

fredag 30 januari 2009

Franskaprov, Emelies kalas och Jean-Claude Prieur i GBG!

Hej!
Igår var det torsdag och det hände en massa!

Jag började skolan 8.20 med att skriva franskaprov. Det höll jag på med i 2,5 h och jag tyckte att det var ganska svårt… Men man får bara hoppas att det gick bra…

När provet till sist var klart åt vi lunch, jag åt med Sara eftersom min klass redan hunnit äta färdigt… Sedan hade jag matte och vi gick igenom Pythagoras sats som jag ju redan kan sedan matte a men iaf så var det lite mer avancerade grejer men inte så ändå… Jag gillar verkligen matte! Det är riktigt kul! Och min mattelärare är jättebra!
Men jag stör mig på att alla bilder inte finns med i bildbilagan på svälpap… Så Sara får göra egna bilder och det tycker jag att hon egentligen inte ske behöva! De har typ inte med alla uppgifter för att de inte tror att man kommer hinna räkna allt ändå… Men det har väll inte de på spsm läromedel eller vad det nu heter (de byter ju namn på allt hela tiden) att göra med!
Det är väll upp till läraren och eleven att bestämma vad eleven ska räkna!

Efter matten skyndade jag mig hem för att städa innan gästerna kom (vi hade ju kalas för Emelie igår) och sedan kom resten av familjen och vi städade och lagade mat tills folk kom vid 18.20 eller något sånt…
Men det var jättekul! Verkligen! Och Sandra och jag satt och skrattade nästan hela middagen hehe =) Det var kul!

Vid 21.30 tiden ringde pappas mobil och det var Marie på GHIF som sa att Jean-Claude Prieur (IBSA judo ordföranden som är i GBG nu för att kolla inför ett eventuellt IBSA VM 2011) var klar på konserten de varit på under kvällen…)
Så vi(pappa och jag) åkte in för att lämna en instruktionsfilm om judo, goalball och showdown som FSBU gjort till honom…
Men det blev lite mer än att bara lämna över filmen =) jag och pappa känner ju Jean-Claude och han är verkligen jättetrevlig! Så vi satte oss i baren på deras(Jean-Claude och IBSAS generalsekreterares som också var där) hotell och pratade någon timma =) Och jag pratade faktiskt lite franska med de =) och de blev verkligen jätteglada =) även om min franska inte är
den bästa =)

Det var lite roligt för när vi skulle gå så kom Jean-Claude med sin mobil och så var det Nadine(hanns fru som hjälpt mig en massa i omklädningsrum på träningsläger och tävlingar) Så vi stod där och pratade ett tag =) Men sedan åkte vi hem så att jag skulle hinna sova lite innan vi skulle gå upp för att sjunga för Emelie i morse!

De gjorde ju om hennes rum nyss och då fick hon massa nya grejer till det typ en ny säng och sådär så hon fick ju inte så jätte många presenter men det var en del i alla fall! Typ lite böcker, kläder, filmer och lite sånt…
Jag fick ju också lite grejer =) hehe vi brukar alltid få något på varandras födelsedagar också =) jag har förstått att det inte är så många andra familjer som gör så men vi är nöjda =)
Jag fick någon body skrubb eller hur det nu stavas, en bok jävulen bär prada eller nåt sånt och ett täckstift…

Nu sitter jag i skolan och har ett av mina underbara hål… Inte…
Men snart är det klasskvart, sedan lunch, sedan samhäll och efter det kommer Johan! Det ska bli jättekul!

Ha det bra!
Nicolina

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Nicolina.
Kul dag. Jag hitade inget i Gp om det där..

Anonym sa...

Provet gick nog bra ska du se =)

Det är lite konstigt det där med paketen alltså hehe =)

Hoppas det blir VM här 2011! Det vore ju ascoolt! =)

Det var verkligen en jättejättebra helg och ja.. jag längtar efter dig! =)

Pussar och kramar!