Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

tisdag 6 januari 2009

nu är det 2009

Hej hej!!!!!!!!

Nu har det vist blivit 2009 och jag tänkte försöka använda den här
blogen lite bättre =).
Jag tänkte också skriva själv så nu är det slut på pappas inlägg hehe.

Men i alla fall så kanske det är bra med en liten sammanfattning av hösten.
När jag kom hem från Peking var jag trött som ni kanske förstår men jag var också nöjd över vad jag hade presterat även om det tog lite tid innan jag verkligen kunde känna mig nöjd. Det var skola direkt och det kändes faktiskt skönt att komma tillbaks men lite konstigt också =).

Det var många som sa att de hade sätt mig på tv och det var ju kul tycker jag!
Det var bra att Paralympics fick mer uppmärksamhet än tidigare år fast ärligt talat var det ju inte på något sätt lika mycket uppmärksamhet som OS fick…

Men det var helt fantastiskt att vara där på Paralympics! Och jag hoppas verkligen att jag får vara med om det fler gånger!

Sen så började jag ju träna igen nästan direkt då jag kommit hem (inte lika hårt som innan Kina men det var ju nått extremt hehe).

2 Väckor efter att jag kommit hem var det dags för en judotävling igen och det var ju en lite konstig känsla att stå på mattan inför kanske 200 i publiken (vet inte exakt men runt 200 kanske) hehe då det varit 13000 i Peking =). Men det gick helt ok jag tog brons och några väckor senare var det dags för nästa tävling där jag också tog brons. (Det här var ju vanliga tävlingar hemma i Sverige mot seende så alla är med på vad jag pratar om.)

Men annars har det inte vart några fler judotävlingar nu i höst även om jag naturligtvis tränat på.
Även om det inte varit så mycket judotävlingar så har jag ju inte vart utan tävlingar, det har varit 2 goalballtävlingar, ett goalball träningsläger och ett höstläger med FSBU där vi tränat lite olika saker t.ex. klättervägg, boxning och judo. Det är bra och också väldigt roligt att träna lite olika saker tycker jag!

så en lugn höst har det såklart inte blivit =). Och det är kanske tur det eftersom jag inte är så bra på att ta det lugnt och inte göra något =).

Nu är det jullov och om 2 dagar börjar jag skolan igen... Det känns lite konstigt men det ska nog bli bra. Det har varit ett bra lov och jag har träffat många kompisar och haft det görbra!

Så nu är jag beredd att ta tag i träningen på alvar igen för det blir mycket som händer med judon nu i vår! Det första blir träningsläger i USA i slutet på februari tror jag men jag återkommer mer om det senare =).

Men årets första träning var igår och det gick bra!
Det var på gymmet på pappas jobb och jag tränade kondition och styrka. Men alltså snacka om att det är roligare att vara flera som tränar tillsammans än om man är själv (eller jag är ju inte helt själv någon gång eftersom att pappa måste läsa på displayen på löpandet å sånt eftersom jag ju inte kan läsa det själv och så kan jag ju inte gå på gym själv häller eftersom jag aldrig skulle hitta) men det jag menar är att det är roligare om det är någon mer som tränar vilket var fallet igår när Johan fick ta och hänga med =) han tyckte att det var lite onödigt tidigt att gå upp kl 9 på jullovet för att träna hehe. Men sånt får man ta om man är tillsammans med mig hehehe.

Ja detta var det första inlägget 2009 och fler hoppas jag att det blir =).

Ha det bra!!!!!!!!!!!!!
Nicolina

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skönt det blir nu när jag kan läsa vad du gör via nätet! Fortsätt med det
Far-san

Anonym sa...

Ja, hårt var det på gymmet, men man ska härdas ;) men du har bra kondition!
Fast vi gick inte upp 9, det var väl snarare runt 10 hehe

Klart du ska till OS igen! Du och jag, du i judo och jag i goalball hehe =) vore något det va?

Jag tycker det är coolt att du har varit där alltså.. =)