Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

lördag 17 januari 2009

onsdag, torsdag och helgläger med FSBU

Hej!
Nu var det några dagar sedan jag skrev så det här inlägget blir kanske lite långt...
Men vi får väll se =)

I onsdags var det skola och träning alltså inget speciellt och i torsdags var det skola där jag bland annat hade filosofiprov, jag hoppas verkligen att Det går bra!
På kvällen var det möte med ghif och de olika synskadeidrottsföreningarna
där jag representerade FSBU tillsammans med Sofia, Åsa och Anette...
Jag tyckte faktiskt att det var ganska kul.

Igår var det först skola med typ två lektioner och massa håltimmar… Usch jag hatar verkligen hål!
Sedan var det en snabbis hem då jag Packade(vilket jag naturligtvis borde ha gjort innan) och åt innan jag åkte iväg till helglägret med FSBU där jag var ledare.

vi samlades på gymnastikens hus där vi var under kvällen och testade på lite olika redskap och hoppade i den härliga skumgropen =)

Efter gymnastikens hus var det spårvagn till Kviberg. Därifrån gick vi till Sakura(den judoklubben vi bodde på). När vi kommit fram var det kvällsmat och sedan lite mys med poppkorn och prat! Vi var kanske uppe lite väl sent men det är ju så när det är läger!

Deltagarna är mellan 12 och 14 år och det var 5 stycken och 3 ledare. Alla ledare + alla deltagare utom en är synskadade och det var lite roligt för han som var den enda seende fattade det så sent som kl 00.30 i natt =) Han blev lite förvånad tror jag hehehe.

I morse var det till att gå upp kl 08.00 för att göra i ordning och sedan äta frukost därefter packade vi ihop och gick till pjäshallen där vi bokat tid från kl 10.00. Vi spelade schowdown hela förmiddagen och sedan då det var dags för lunch gick vi ner till en restaurang i närheten där vi åt köttbullar och potatismos (något som alla gillar). Efter lunchen var det fläskboll (alltså fotboll med pilatesboll som i vårt fall har pinglor i sig), sedan var det en sorts jage och efter det var det schowdown igen.

När schowdown matcherna var färdigspelade fikade vi lite och hade en kort utvärdering av lägret. Det lät som om alla tyckte att det hade varit roligt och det tyckte jag också!

Det var ett väldigt roligt läger med roliga deltagare, ledare =) och aktiviteter! Jag tror inte att jag skrattat så mycket på länge! Men det är ju så härliga människor!
Dessutom var alla deltagarna GRYMMA på schowdown!

Så kan jag säga att min punktdisplay inte funkar för tillfället så om det är mycket stavfel så vet ni varför!

Nicolina

1 kommentar:

Anonym sa...

Det lät ju som om ni hade det kul i alla fall =)
Haha, lite kul att han inte fattade det förrän inatt då hehe =)
Gick du upp 8 förstår jag att du var trött förut hehe ;)
Det var aslänge sen jag körde showdown! Gick det bra för dig?

Det var ju knappt några stavfel ju =)

Nu ska jag nog sova snart...

puss och kram! =)