Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

torsdag 22 januari 2009

Skola + träning = mitt liv

Hej!
Kom på att det kanske kan vara lite tråkigt att läsa mina inlägg eftersom det ända som händer är skolan och träningen typ… Men det får ni leva med för det är sådant mitt liv ser ut! Och om det är lite långtråkigt att läsa om så fattar ni hur långtråkigt det kan vara att leva i det hehehe Nä jag skojar! Det är jättekul med träningen och sådär men alltså det är ju typ det som händer om det inte är träningsläger, tävlingar eller sånt… Idrotten är typ = mitt liv hehehe.

Men i går då onsdagen den 21/1 vad hände då? Jo jag var en snabbis i skolan, det var bara en lektion vilken var svenska där läraren var på möte nästan hela lektionen så vi fick uppgifter att jobba enskilt med men det blev inte så mycket jobb eftersom en hel del i klassen gillar att prata och skratta väldigt högt så fort ingen säger åt de och då tycker i alla fall jag att det är svårt att koncentrera mig på att göra det jag ska!
Så jag får väll skriva klart insändaren i helgen istället…

Efter skolan åkte jag hem för att laga mat, jag har ju onsdagarna som jag ska laga mat på. Efter maten blev det franskaplugg och sedan var det judoträning…
Träningen gick bra men vi var inte så jättemånga och det är klart att det är roligare om man är några fler men det gick bra och vi körde mycket nevasa randori och tränade en hel del på iponsionage som ju är ett jättebra kast… Jag måste bara böja lite mer på benen och få upp armbågen lite till men sedan är det bra!

Idag då vad har hänt? Inte mycket typ skolan och så har jag varit hemma, måste ju ha någon träningsfri dag i mellan åt och så mår jag inte super häller, tror jag håller på att bli lite förkyld så det känns bra att ta det lugnt och lägga sig tidigt så slipper jag kanske en förkylning! Jag tror det, bara jag sover bra så brukar det lösa sig!

Nu ska jag plugga franska…

Nicolina

3 kommentarer:

Anonym sa...

nevasa randori och iponsionage, man fattar ju ingenting ju hahaha =)

Men det är ju så! Du ligger på elitnivå. Då måste man träna mycket för att ligga kvar där och bli bättre, så det är klart du ska träna! Fortsätter du såhär tar du medalj i London och då ska jag vara där och titta på dig, om jag inte själv är med då! =)

Puss och kram!

Anonym sa...

SV: Nää, det visste jag inte! =) tror du jag vet något om judo eller? hehehe =)

Puss och kram!

Anonym sa...

Hej Nicolina! Nu ska jag försöka att kommentera här och se om det fungerar:D Vad bra att det går bra för dig med träningen och det:D Jag ska kanske börja
träna showdown för det tycker ju jag är roligt. Sen ska jag börja träna på gym när jag får en ledsagare, jag flyttade ju i somras och blabla, sen har jag
inte haft en ledsagare på flera år för min förra slutade och sen fanns det ingen som jag kunde ha.
Jag ska börja läsa din blogg nu för jag visste inte att du hade någon tidigare:)
Ta hand om dig! Kram Vispen