Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

torsdag 22 januari 2009

idrottsgalan

Hej!

Jag tänkte skriva lite om idrottsgalan som var nu i måndags kväll då jag var på träningen… Så efter lite styrka i gymmet (efter judoträningen) så sprang jag upp till omklädningsrummet för att duscha och byta om vilket jag gjorde på rekordtid!

Sedan var det fort till TV:n där inget intressant hunnit hända så pappa tyckte att vi skulle åka hem… Och i bilen kommer Emelie på att mjölken nästan är slut så hon tyckte seriöst att vi skulle åka och köpa ny! Men hon fattade nog hur sur jag blev hehe och så sa jag till henne att hon skulle få det sista så då verkade det vara ok för henne att åka hem direkt!

När vi kom hem var inte TV:n på! Hallå! Mamma hade varit hemma hela tiden och hon hade inte kollat på idrottsgalan! Jag fattar inte hur hon tänker ibland!

Men vi fick i alla fall på rätt kanal och jag han se när Kristofer fick sitt pris vilket var jätteroligt! Grattis!
Sedan såg jag också när de körde en repris på när Jonas fick sitt pris vad det nu hette och så såg jag Jerringpris grejen (jag hade naturligtvis ringt in och röstat på Jonas och Anders i förväg).
De är ju båda jätteduktiga på sin idrott och trevliga är de också =)
Men jag blev besviken över att ingen av dem vann! Jag menar det är ju lätt så att det är de som presterat bäst av alla svenska idrottare under 2008!

Men det var ju i alla fall 2 tjejer, en skidåkare och en friidrottare och inte 2 fotbolls eller ishockey killar som var de 2 bästa enligt dem som röstat och det var ju roligt tycker jag!
Dessutom är de ju båda väldigt duktiga idrottare! Emelie sa att hon Charlott Kalla har jättebiffiga armar! Det e coolt tycker jag! Jag tycker att det är coolt med vältränade tjejer! Speciellt om de har muskler! =)

Men även om det inte blev värken Jonas eller Anders som vann Jerringpriset så var det ju mycket handikappidrott på idrottsgalan! Och bara det att Jonas och Anders fått mer röster än Zlatan gör mig glad =)

Fotbollen får alldeles för stort utrymme i media tycker jag! Jag menar det finns ju så mycket annat! Men det är ändå oftast fotboll eller ishockey då som visas och spelare i dessa idrotter som få utmärkelser! Så detta var en jättebra idrottsgala enligt mig! Även om det naturligtvis kan bli bättre!
Jag menar att funktionshindrade inte kan bli nominerade till bästa kvinnliga eller manliga idrottare, ja det är ju riktigt dåligt tycker jag!
Menar finns det 3 kön? Man, kvinna och funktionshindrad? Hehe

Nicolina

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag missade ju den, eller jag orkade inte se den när vi kom hem från hockeyn...

Men att funktionshindrade inte kan få pris för bästa kvinliga/manliga idrottare, det är riktigt dåligt!

Jag har inte så stor koll på vilka som var nominerade till Jerringpriset, men att Kalla vann, det var väl sådär tycker jag hehe och biffiga tjejer, nja, det beror väl på hur biffiga de är =)

Puss och kram!