Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

torsdag 8 januari 2009

Skolan har börjat och gympaledarkurs

Hejsan!!!

Ja nu har skolan börjat igen och det var faktiskt inte så farligt att gå upp i morse som jag trodde. Men värre blev det när jag väl satt där på filosofin…
Jag höll nog ärligt talat på att somna hehe. Men jag lovar jag somnade inte, Bara nästan. =)

Igår kväll var jag på en gympaledarkurs =) det var kul men där i början fick jag ju lite panik hehe. Trodde att det bara skulle vara en massa duktiga gymnaster där och kanske att vi själva skulle göra en del svåra övningar =) men så blev det inte som tur var!

Det var faktiskt vissa övningar som de flesta inte klarade men som jag och Emelie inte hade några problem med hehehe (tack judon!)

Det var både praktiskt och teori lite blandat och det gick ganska bra att hänga med. Men ibland var det lite mycket som de visade t.ex. olika övningar och sådant där och det blir ju inte så lätt om man är blind hehe. Men då fick Emelie förklara och då gick det ganska bra iaf…
Men det var väldigt intressant och jag lärde mig en hel del.
Så nu e det kurs på lördag och söndag också och sedan har jag gått ytterligare en kurs.

Så nu blir det mycket gympa för FSBU barnen. =)

Nicolina

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nu är det fixat så att man kan lämna en kommenter utan att behöva lägga in bokstäver eller siffror (han som talade sa siffrorna på svenska, man hade troligen några kinesiska kompisar i bakgrunden...)
Martin

Anonym sa...

Great Martin! =)

Nu Nicolina, nu ska jag kommentera =)

Anonym sa...

hej
hoppas juson går bra för du är verkligen bra och en underbar vän.
hoppas vi ses snart. träna hårt så kommer fina resultat.
kramar aron i norrland

Anonym sa...

Hej hej!
Försöker kommenter.
Fattar inte hur den funkar.Men i alla fall.

Kul att du gilla kursen
/ Lisa