Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

måndag 12 januari 2009

gympakursens sista dag§ och kort dag i skolan

Hej!

Igår gick det bra på kursen! Jag tror jag förstod det mesta förutom då vi skulle ha lite redovisning och visa upp olika delövningar eller vad man ska kalla det… Dessa delövningar skulle i alla fall leda till att gymnasten skulle lära sig t.ex. julning eller rondat… Och då var det lite svårt att förstå eftersom de visade…

Efter kursen kom en kvinna som också varit deltagare fram till mig och Sofia och tackade för att vi gått kursen… Vad säger man då liksom? ”tack det samma” eller nåt tror jag att jag sa. =)
Hon sa att det hade varit intressant att gå en kurs tillsammans med synskadade och ja det är väll alltid roligt om man kan göra någons liv lite mer intressant… =)

Sedan när jag kommit hem lyssnade jag lite på den CD skivan som vi fick på kursen och det var en hel del rolig musik på den som jag tror att jag kommer använda på gympan med fsbu barnen…

Det var en mycket kort dag i skolan idag! Eftersom maten är flyttad till onsdag så var det bara franska och på den franskan skulle vi kolla på film och därför behövde jag bara vara med 30 min… Det blir ju lite svårt om Sara som inte kan någon franska ska syntolka filmen, då finns det ju en ganska stor risk att hon berättar om fel grejer… Så jag kom då filmen var slut och lektionen höll på i 30 min till…

När jag kom hem pratade jag lite (eller ganska mycket) i telefon och sedan var det plugg… Har prov i filosofin på torsdag och det måste bara gå bra!

Men nu har jag just kommit hem från träningen och ska gå och lägga mig snart för jag känner att jag är ganska trött…

God natt!
Nicolina

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, den där kursen var nog nyttig =)

4 timmar i telefon var det va? =)

Nu ska jag med sova..

Puss och godnatt! =)