Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

lördag 10 januari 2009

lördag kväll

Hej!
Nu är det lördag kväll och jag har varit på gympaledarkursen igen.
Det var roligt men på förmiddagen var det en hel del svåra lekar alltså svåra för att jag inte såg... Det var t.ex. den här ja vad heter den typ rycka svansar och kinesiska muren vilken ju blir lite krångligare då man är 2 personer (jag +ledsagare) istället för en som ska springa för bi vakterna utan att bli tagna... Men det var också en del övningar till musik och sådant är kul!! Dessutom funkade det bra!

På eftermiddagen var det trampets träning =) men det var inte så krångligt som jag var rädd för hehe. Det här var första gången jag hoppade trampets sedan jag började se såhär (inte nåt typ) men det gick bra! Fast det var ju inte så krångliga grejer men ändå. =) Vi lärde oss också att passa (vid lätta hopp eller vad man kallar det typ ljushopp) och det gick bra. De mer praktiska passen varvades även idag med teori och alltså jag tycker ju sånt är kul! Alltså att sitta och lyssna när någon står och pratar om något intressant!

Efter kursen åkte jag in till stan där jag träffade Lisa och fikade. Det var lite jobbigt för vi kom ju in ganska sent eftersom min kurs slutade sent... Så grejen var det att alla caféer var ju typ stängda. =( Men till sist hittade vi något iaf). Men de stängde också ganska fort så det blev till att gå runt på stan ett tag och prata tills mamma kom och hämtade mig.

Sedan åkte vi till pappas kusin som tog en spruta på mig och Emelie. Det var den där emot livmoderhalscancer. Men alltså den där sprutan gjorde faktiskt ganska ont! Men det var inte så länge den va inne i armen iaf men det kändes hehe. Men jag är ju en sån som inte gillar sprutor häller hehe. Men det har iaf blivit lite bättre efter de där allergisprutorna som jag tog i typ 4 år hehe. Då fick man ta och vänja sig... Men jag mår ju fortfarande illa och håller på att svimma hehe men det har jag bara gjort helt en gång och det var inte idag. =)

Sedan när vi fått våra sprutor var det tårta eftersom Anita fyllt år. Den var väldigt god!!!! =)


Ha det bra!
Nicolina

1 kommentar:

Anonym sa...

Det låter ju kul det där, men ja tycker det låter ganska svårt faktiskt.. =)

Den tårtan vill jag också ha! Du får köpa en sån när jag kommer =)

Pussar och kramar!