Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

onsdag 21 januari 2009

måndag och tisdag

Hej!
Nu har jag inte skrivit på några dagar men jag ska försöka sammanfatta lite vad som hänt…

På måndagen var det skola utan Sara eftersom hon var hemma för att hennes sån hade feber. Men det gick ändå ganska bra även om det blev lite svårt att hänga med som vanligt på franskan som ju är den lektionen där hon behövs som mest!
Jag hade också min första svenska C lektion och den gick bra, jag tycker att läraren värkar bra och vi började jobba med argumentation vilket är någonting jag tycker är kul.

Efter svenskan satt jag och pluggade religion på Saras rum tills mamma kom för att jag skulle ha utvecklingssamtal (det gick bra).

Sedan var vi på stan jag och mamma och efter det körde hon mig till judon där det var träning, den gick bra även om jag var ganska trött, men jag tränade såklart på ändå!

Tisdagen då, jo jag började skolan först 13.10 och då var det religionsprov… Jag satt i 3 timmar! Alltså det är ju bra att man kan få extratid om man är synskada och sådär men det blir ju så grymt länge! Så efter provet var jag helt död! Har inte varit så trött på länge!

Efter skolan var det att skynda hem för att beställa taxi till träningen, packa träningsväskan, äta och sedan att åka till träningen…
Jag blir så trött på färdtjänsten! Det tar om man åker direkt till Kviberg där vi tränar goalball 15 min… Så jag tänkte ju att det borde räcka att åka 30 min innan träningen började (jag beställde ju så sent så det gick inte att åka tidigare och det som gjorde att jag beställde sent var för att jag kom hem från skolan sent) men inte! Det var minsann samåkning till Hisingen så jag var inte framme på Kviberg förrän en timme efter att jag åkt! Alltså blev jag 30 min sen till träningen!

Men träningen gick bra och det var roligt att vi var såpas många där! Vi var 6 spelare och 2 tränare!

Det var faktiskt lite kul när jag skulle hem, jag stod i omklädningsrummet och duschade då mobilen ringde och chauffören sa att han inte riktigt hittade huset men att han förmodligen skulle komma i tid men ja bara så jag viste, så jag frågade honom var klockan var och det visade sig att hon var 1 min i halv och min taxi skulle Hämta mig halv! Snacka om att jag fick panik hehehe.
Men det gick bra i alla fall och jag kom hem, utan samåkning!

Nu ska jag snart till skolan, har bara en lektion idag så det är ganska skönt =)

Nicolina

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hur funkar det då tycker du? när Sara är borta? Jag tycker det blir lite såhär konstigt då om inte Spike är där... känns inte lika säkert då eller vad man ska säga =)

Puss och kram!

Anonym sa...

SV: Okej.. nä, lektioner och så är ju inget problem för mig, grejen, om Spike inte är där, är ju att hitta och så självklart lunchen också, men det brukar alltid vara någon man kan hänga på, men det blir ju ändå inte på samma sätt som med Spike...

Anonym sa...

Oj, vad länge provet höll på för dig! Om du satt tre timmar, hur länge fick de andra sitta då? Hoppas att det gick bra på provet i alla fall:D Min assistent är inte särskilt bra, när jag började sa jag att jag ville ha en person som helst skulle vara datorvan eller som skulle kunna noter, vanliga noter alltså, men han kan inget av det, han skriver ungefär en bokstav i sekunden eller långsammare. sen har inte hans dator kommit än fastän det har gått mer än en termin, hade du datorkunskap i din skola? för den fungerar inte alls för mig och läraren klarar inte av att hjälpa mig och blabla.
Det är ofta samåkning för mig och det är jättestörande om man har bråttom!
Kram