Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

onsdag 28 januari 2009

franska+ skola+ träning= trött!

Hej!

Idag är det tisdag och det var ett tag sedan jag skrev… Men det är ganska mycket med skolan och jag har varit såå trött!

I fredags var det skola, men jag har bara 2 lektioner på fredagarna så det är ganska lugnt… Men det är lite segt för den första är typ 8.10 till 9.30(religion), sen börjar gudstjänsten i kyrkan 9.40 så det gäller att skynda och sen är nästa lektion samhällskunskap 13.00 till 14.20 eller nåt…

Men det är ju så det blir eftersom jag ju går 4 år istället för 3… Det blir inte lika högt tempo men också lite för mycket hål… Men man får försöka plugga på hålen så blir det mindre att göra hemma sen…

Efter skolan var jag hemma och tog det lugnt! Pratade en del i telefon och gjorde ingenting vättigt typ hehe. Men det är skönt att bara slappa ibland!

Lördagen var också lugn, jag hade kanske tänkt träna men jag mådde verkligen inte bra så det blev inget med det och så hade jag tänkt träffa en kompis också men det blev inget med det häller eftersom jag mådde som jag gjorde…

Så dagen var typ så att jag Pluggade lite och lyssnade klart på en jättebra bok, I denna stilla natt tror jag den heter och den utspelar sig på Gottland där det är en man som mördas och lite sånt… Jag gillar såna böcker!
På kvällen tittade jag på tv, det var nåt program om Carola 25 år eller nåt sånt… Det var faktiskt bra och nu har jag letat fram mina gamla Carola skivor hehe fick värsta rycket och nu lyssnar jag en hel del på henne =) Men hon är faktiskt bra!

Söndagen var = plugg och lite mer prat i telefon och sedan kom farmor hit på middag och det var ju roligt!
Det blir ju inte så att man träffas så jättemycket, även om hon bor så nära! Men nu blir det inte lång tid tills nästa gång i alla fall för Emelie fyller 16 på fredag så vi ska ha kalas för henne på torsdagen och då kommer ju farmor och några till…

Igår alltså på måndagen då var det riktigt hemskt att gå upp på morgonen! Usch alltså! Jag börjar 8.10 på måndagar och det är verkligen inte roligt att göra! Speciellt inte på en måndag!

När jag kom till skolan var det massa folk utanför dörren och de sa att det inte gick att komma in, korden funkade inte och de hade testat på båda dörrarna! Men så kom någon på att man ju kunde gå upp via bibelkunskapen och sådär, men den vägen hittar ju inte jag så jag frågade en tjej som stod där om jag kunde hänga på och det var inga problem…
Så jag kom rätt till sist och jag är verkligen jätteglad över att alla är så sjysta på skolan! Menar den där tjejen hade jag aldrig pratat med innan men hon var verkligen jättesjyst!

Sedan var det franska, det var sista lektionen innan provet som är nu på torsdag… Jag har verkligen övat jättemycket men det är svårt! Jag bara hoppas att det går bra!

Sedan var det ett till av mina jättehärliga hål! (inte)
Nästa lektion började alltså vid 1 eller nåt så ja… Det är verkligen länge att sitta och plugga! Men det gjorde jag inte hela tiden häller hehe det går inte! Så jag la mig på soffan i Saras rum en stund och slappade… =)

Men alltså hjälp vad kallt det är på Saras rum alltså! Man fryser ju nästan i gäl! Nej nu överdriver jag men alltså det är klart den kallaste platsen i hela skolan och bara så ni vet så är hela skolan kall! I alla fall tycker jag det =) men då är jag ju också en sådan som fryser mycket men ja… Jag tror inte att det finns någon som kan tycka att det är varmt eller Enns lagom varmt i Saras rum!

I alla fall så var den lektionen som började där vid 1 svenska och det var en ganska rolig svenska lektion, vi hade skrivit insändare och så undertecknade man de med vad man ville alltså så var det ingen som viste vem som skrivit de olika insändarna…
Alla insändarna sattes upp på väggen i klassrummet och så gick man omkring och röstade på den man tyckte var bäst. Den som vinner alltså den insändaren som får flest röster läser läraren upp nästa lektion…

Efter skolan tog jag spårvagnen till Kviberg är Sofia mötte mig och så gick vi tillsammans till kansliet där vi skulle ha ledarmöte om pepparkakan alltså familjegoalball turneringen som ska vara nu på lördag med fsbu. Som det ser ut nu så blir det 7 lag alltså ganska mycket färre än förra året men det var en hel del som inte kunde den här helgen… Men vi kör på ändå! Jag menar 7 lag är inte så dåligt det häller!

Efter mötet hämtade mamma oss och körde oss till judon. Vi körde tillsammans med nybörjargruppen eftersom pappa som ju är vår tränare är på kurs i Stockholm, det är någon Elittränarutbildning som han ska gå i 2 år… Så vi var ganska många på mattan den här träningen =) och det är ju alltid kul när det är mycket folk även om det blir lite svårare för mig att hålla koll så att jag inte springer in eller kastar in någon i någon annan. =)


Jaha och idag då…
Jag har varit så extremt trött idag alltså! Somnade när jag kom hem från skolan hehe och det kändes inte alls som om jag skulle orka träna! Men det gjorde jag ändå och det gick ganska bra faktiskt… Det var goalball jag tränade idag och det var lite tråkigt för vi var bara 3 spelare och 2 coacher då… Men det gick ändå helt ok!

Skolan är inte mycket att säga om… Jag hade specialidrott, religion och hål där jag pluggade franska… Det var min första lektion i specialidrott! Det värkar som en jätterolig kurs! Även om det lät som att vi kommer gå igenom sådant som man gått igenom på alla kurser jag har gått hehe men det är ju bara lättare att visa att man kan då =) så det är väll egentligen inga problem men klart att det är roligare om man tar up lite nya saker…

I början av lektionen skulle man säga vilken idrott man håller på med och det var flest fotbollsspelare och några ridtjejer eller vad man ska kalla de =) sedan kommer jag inte ihåg vad de andra sa att de håller på med… Men jag var ensam judoka i alla fall men det viste jag ju att jag skulle vara!

När skoldagen var slut var det lång tid tills nästa buss skulle gå så jag och Sara gick runt och letade upp lärare för påskrifter av mina ledighetsansökningar dels för fredagen nästa väcka då vi är borta för att åka skidor med FSBU och dels för tisdagen V 9 tills måndagen V 10… Då jag ska iväg på träningsläger i USA! Det ska bli jätteroligt!

Ja det här blev ett långt inlägg och jag hoppas att i alla fall någon orkar läsa igenom allt hehe

Nicolina

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, fredagar alltså.. 9:40-10:40 har jag matte och sedan är det bara utvecklingssammarbete 12:20-14:30...

Men 7 lag är ju ändå inte så dåligt =) det blir nog kul! =)

Har du kastat in någon i någon annan på judon någon gång? hehe =)

USA, det måste också vara skitkul! Bara åka till USA på träningsläger sådär liksom, det är ju inte alla som får det =)

Så du orkade inte skriva klart det här igår hehe, såg att det var postat nu i förmiddags =)

Pussar och kramar!

Anonym sa...

Hej! Jag orkade läsa igenom hela inlägget. Vad roligt att du ska åka till Usa, är det judo du ska träna där eller goalball? Vilken stat ska du till i Usa? Sju lag i goalballen är ju ändå bra:) Jag har värre schema än du, har också funderat på att gå fyra år på gymnasiet eftersom jag vill gå högskola sen och det är ju inte bra att läsa på komvux och blabla. Men jag får se hur jag gör. Jag missade det där programmet med Carola tyvärr, kommer du ihåg när vi var hemma hos dig och sjöng till hennes låtar föresten? haha, jag minns det.
Kram