Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

måndag 2 februari 2009

helg med skottsäkra pepparkakor och Svensson Svensson

Hejsan!

I fredags var jag i skolan och hade lite lektioner typ religion, samhäll och så var vi ju i kyrkan…

Sedan var jag och pappa och köpte en film, det var Svensson Svensson säsong 1. Den är verkligen jätterolig =) jag älskar Svensson Svensson!

Sedan var vi och hämtade Johan vid bussen på centralen men det var lite jobbigt för pappa hittade först inte rätt så Johan fick stå och vänta på oss i några minuter…

Sedan åkte vi hem och åt tjockpankaka! ÅÅÅ vad gått det är!
Och efter en stund kom lite släkt och hälsade på, vilket var lite trevligt =)

På lördagen åkte vi till Kviberg för att spela goalball!
Det var nämligen dags för familjegoalballturneringen den skottsäkra pepparkakan, för andra året i rad!
Jag är ju ledare i FSBU och var därför en av dem som arrangerade tävlingen så vi var där 11.30 och förberedde lite innan alla kom vid 13.00…

Det var 7 lag och vi hade jättekul!
I mitt lag var det mamma, pappa och jag (Emelie var borta på träningsläger) och vi gick faktiskt till semifinal! Men den förlorade vi tyvärr… Men vi kämpade bra =) och mamma och pappa var jätteduktiga =)

Efter pepparkakan åkte vi in till stan alltså Fia, Sandra C, Lisa, Emelie W, Johan, Rolando, Louise och jag. Vi åt på någon restaurang där man fick välja vad man ville ha och så stekte de ihop det när man stod bredvid… Det var gått men man blev extremt mätt!

Efter det att vi ätit så kom ju det här roliga med betalning… Jag tog det ju på kortet och så ville de ju som vanligt att jag skulle skriva på kvittot… Men alltså grejen är ju det att jag har sådär att det står på lägget att jag inte behöver skriva på (eftersom jag ju inte ser vad det är jag skriver på) men hon på restaurangen ville absolut att jag skulle skriva under! Emelie hjälpte mig med att tjata emot den där kvinnan som absolut skulle ha min underskrift och om jag inte kunde skriva på så ”kunde ju hon göra det åt mig” men då hon sa det talade Emelie om att man ju absolut inte fick underteckna med någon annans namn eftersom detta ju är att förfalska… Kvinnan sa då att hon måste prata med sin chef och efter ett tag kom hon tillbaks och sa att jag inte behövde skriva under... Det var ju det vi sa hela tiden!

Sedan åkte vi hem, jag och Johan tog bussen och de andra tog lite olika spårvagnar…
Snacka om att folk är mer hjälpsamma på kvällen!
På dagen när jag åker till skolan får man själv fråga vad det är för buss! Aldrig att folk kommer fram till en och säger det!
Och det är också så att man ofta får stå under resan men nu reste sig folk för oss och sa vilken buss som kom och allt sånt!
Det var lite kul för när vi stod och väntade på bussen kom det fram en kvinna som jag aldrig pratat med hehe och hon började glatt prata med oss och undrade vad vi gjort på kvällen och lite sånt… Lite märkligt men ja hehe. Jag tror att hon hade druckit lite hehe men det trodde inte Johan! Men men så e det ibland…

Söndagen var ganska lugn, vi var ute och gick lite, kollade på Svensson Svensson, sedan åkte Johan och kvällen tillbringade jag vid tv-n med mamma och pappa… Vi såg Mamma mia och nu har jag fått ett sånt där ryck som med Carola förra helgen hehe så nu sitter jag och lyssnar på ABBA =) Sedan så pratade jag och Kristofer en del i telefon =) Det var jättekul och vi höll på några timmar hehe som vanligt hehe typ =)

Idag har det inte hänt så jättemycket, jag har typ vart i skolan och där var det 3 lektioner, Franska, matte och svenska… Och sedan har jag bara vart här hemma och tagit det lugnt! Men snart ska jag iväg till träningen!

Ha det bra!
Nicolina

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det var kul i lördags! =) men bra gick det ju inte hehe

Något måste hon ju ha fått i sig, men vad.. det lät inte som om hon hade druckit tyckte jag hehe, men hon var ju trevlig =)

Det var verkligen jättekul att träffa dig och jag längtar redan efter dig! <3

Hehe, du får säga vad jag ska och inte ska skriva på min blogg och här i dina kommentarer =)

Pussar och kramar!

Anonym sa...

Kul helg. Var det på Bambo ni åt? det är så gott där.

Robin sa...

Hej!

Skottsäkra pepparkakor... Hmm, ja, det är ju inte skottår, så varför inte? Hahaha dålig orvits från min sida.

Kul blogg! Svensson Svensson är riktigt bra tycker jag också.

Ha det bra.