Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

tisdag 28 april 2009

Hemresa

Hejsan!
Hemresan gick bra! Vi vaknade 06.30 och en bil hämtade oss på campen 07.00 och körde oss till flygplatsen där vi satt och väntade på planet till Paris ett bra tag. Som tur var hade jag lite knäckebröd och mjukost + digistive kvar och så kunde man köpa vatten så det blev lite frukost iaf!

Så kom planet och vi åkte till Paris därifrån planet hem till Göteborg skulle gå!
När vi kom ut ur planet stod det där en man med en rullstol till mig… De värkar tänka ”ok en funktionshindrad = rullstol”… Och tja fransmän är ju inte särskiljt bra på engelska så tja jag fick snällt ta och sätta mig där i stolen! Men hemskt var det! Jag menar, det är ju inte precis så att jag inte kan gå! Men man får ju ibland välja vilka diskussioner man ska ta! Och så fick vi ju hjälp med inkäckning och att hitta och allt sånt där så det var ju skönt det! Men tja det var inget jag känner för att göra igen!

Så kom vi till sist på planet hem till Sverige och Göteborg och då vi var framme på landvetter träffade vi faktiskt Roger från Sakura och sedan också mamma som körde hem oss. När jag kom hem åt vi och sedan tog jag det bara hur lugnt som hälst!

Det var helt underbart i Frankrike men trött blir man =)

Nicolina

1 kommentar:

Johan sa...

Ja, det verkar ha varit riktigt bra! =)

Kramar!