Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

tisdag 21 april 2009

Le deuxiem journée en France

Hejsan!
Idag har det varit mycket träning och nu när jag sitter här i baren på kvällen och skriver är jag helt sjukt! Men jag får ta och skriva lite innan jag lägger mig.

Vi vaknade 07.15 imorse och sade var samling 07.30 då vi skulle ut och springa. Alla var med utan tyskarna hehe, de var lite för lata verkar det som =)
Så vi var ute och sprang 3 km eller nåt och sedan var det frukost som väll inte är lika bara som den man är van vid från Sverige. Baguette, ost, te och juice…
Sedan kl 10 var det träning, det var newaza först lite olika tekniker och sedan randori. Jag körde väldigt bra och är nöjd över mina insatser. Jag lyckades faktiskt hålla mexicanskan så hon var tvungen att klappa av =) Men newaza är verkligen det roligast tycker jag och det visar ju sig på det sättet att jag är bäst i det.

Kl 12 var träningen slut och vi gick och åt lunch, maten är faktiskt bra här i år. Förra året var det fruktansvärt men nu är den riktigt bra. Efter att vi ätit gick vi till stuga och vilade. Jag var verkligen trött efter träningen och det var Martin också av någon konstig anledning hehe, menar han tränade ju inte mer än att han hjälpte mig med uppvärmningen.

Kl 16.00 till 18.00 var det dags för träning igen och denna gångne var det tatchiwaza.
Uppvärmningen körde jag först med Martin och en kille från Ukraina(också b1a) men sedan körde jag och Kevin istället. Efter att vi värmt upp ordenligt och kört lite otchikomi var det fight som gällde. Jag körde med massa olika, mest franska såklart men även med Nikolett, Lenia(Mexicanskan), Monica(Spanien) och lite sånt. Jag körde bra och är nöjd över träningen.

Efter träningen gick vi till middagen och nu sitter vi här i baren och pratar med engelsmännen.
Men snart ska vi nog lägga oss för jag är svintrött!

Ha det bra!
Nicolina

3 kommentarer:

Lisa sa...

Det låter som du har det kul där borta!

Skada dig inte nu innan SM!

Johan sa...

Haha, var det förra året ni fick äpplemos? =P

Nevasa, är det fight på mattan eller? L'är mig ju aldrig det där haha =)

Sleep well cykelställ!

Kram!

kicki sa...

Hej Emelie berättade att det kommit vildsvin till Fiskebäck!! De skall visst kunna anfalla människor. Eleverna på fiskebäckskolan är nu rädda för vilddjuren. Emelie undrade om det inte var lite väl lättskrämda! Har ni svin i Brommat?
God natt min skatt