Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

tisdag 21 april 2009

La premier journée en France.

Hej!!
Igår var en bra dag men den blev inte som jag tänkt mig.
När vi satt och åt frukost kom Antony(Franska landslags coachen för synskadade tjejer) fram till oss och sa att det skulle vara tävling idag. De skulle egentligen ha haft den igår men de flyttade på den till idag så att jag kunde vara med.
Vi var 5 tjejer i min viktklass, det var hon från Mexico som jag körde mot i Peking, Nikolett från ungen som jag körde mot på EM och VM, 2 franska döva tjejer(här på lägret är det synskadade och franska dövjudo landslaget) och så var det jag. Jag förlorade alla matcherna men är nöjd med alla utom den andra (mot en av de döva tjejerna) jag kunde ha gjort bättre ifrån mig där! Men jag fick astma så ja… Men man ska inte skylla ifrån sig! Jag kunde ha gjort det bättre och jag var starkare än henne så jag skulle ha tagit kommandot och styrt lite bättre. Men gjort är gjort och de andra matcherna gjorde jag mycket bättre ifrån mig. Den matchen jag är mest nöjd över är den mot Nikolett, jag har alltid haft problem med henne i newaza men nu kom jag ur hennes benlås eller vad man ska kalla det + att jag kom ur hennes fasthållningar så jag är riktigt nöjd =)

Sedan var det lunch och efter det var det träning, trodde vi… Men när vi kom till hallen sa engelsmännen att det inte var någon träning utan att tävlingen skulle fortsätta eftersom de inte hunnit med alla viktklasser på morgonen.
Då träffade jag Kevin, jaa Louise, han är här! Är du avundsjuk? =( Vet du, han pussade mig =) Avundsjuk? Hehehe. Han körde väldigt bra matcher och jag tror att han vann hälften och förlorade hälften. Men om man tänker på att alla han körde mot var mycket äldre så fattar man ju hur bra han faktiskt är! Han har fått en görfin blåtira hehe =)

Vi kollade lite på tävlingen och sedan stack vi ut och sprang lite jag och Martin men det började spöregna så vi fick bryta tidigare än vad vi tänkt.
Sedan var det middag och efter det gick vi till stugan och jag fick lite hjälp med mitt specialidrottsarbete om etiken inom judon, så nu ska jag mejla iväg det till Tomas så fort jag hittar någon Internetuppkoppling…

Sedan la vi oss, riktigt trötta var vi både jag och Martin, men det är väll det med den här luften plus det att jag tävlat idag… God natt!

Nicolina

2 kommentarer:

Johan sa...

Bra gjort av dig ändå även om du förlorade alla matcher! =)

Var det hon Mexicanskan som du förlorade mot där i Peking?

Han Kevin verkar vara en uppskattad prick =P hehe

Kram!

kicki sa...

Det var ju superbra för dig att gå några matcher mot dina motståndare från Beijing. Nu vet du ju också hur du skall ta medicinerna så att du inte får astmaanfall i sluttampen på matcher. Detta var väl andra gången det hände under match, se nu till att Martin spanar in deras svaga sidor.
Kram Mamma