Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

torsdag 23 april 2009

La troiciem journée en France

Tja!
Idag vaknade vi 07.15 för att sticka ut och springa 07.30.
Vi var en väldig massa som var ute idag med och idag sprang vi en annan väg än igår(längre!). Vi sprang i ungefär 30 min och sedan var det typ intervaller så snabbt som möjligt en strecka * 5 2 omgångar. Vi var då indelade i 2 grupper så att alla skulle få plats att springa. Det var en grupp för oss under 80 kg och en för de över.
Sedan var det stretching och efter det frukost.

Kl 10.00 var det dags för träning igen och uppvärmningen + teknikträning körde jag med en kille från Ukraina. Sedan var det fighter resten av tiden och vi drog över säkert än 15 min. Jag körde mot alla möjliga människor och det gick bra. Men det var lite störigt för när jag Körde mot Lenia(Mexicanskan) skrek en Fransk tjej på mig hela tiden att jag skulle dra mer i Lenias arm, grejen är bara det att jag drog så mycket jag bara kunde och lite till! Men hon är ju så grymt stark så det hände ingenting ändå… =) Men alla är väldigt sjysta och ger tips på hur man ska göra i olika situationer och med olika tekniker och allt sånt!

Så har skadorna börjat dra igång, ett gäng tyskar är skadade, även en engelsk kille och ett gäng fransmän, men det är ju inte så konstigt när man kör så mycket randori och alla är grymt duktiga och ger allt! Jag själv är också lite småskadad men det är inte görfarligt men ändå… Det var igår som det hände lite grejer på sista träningen(missade att skriva om det på bloggen) men min vänstra stortå böjdes och jag själv + en fransk tjej landade över den så tja det gör fortfarande väldigt ont och jag blir tejpad innan träningarna (av den engelska fysioterapeuten eftersom vi ju inte har någon egen från Sverige). Vänsterknäet drog jag också till igår, men det var nog på första träningen(tror jag, alla träningar flyter liksom ihop). Men jag kör ju med knäskydden och det funkar helt ok.

Efter träningen gick vi och åt lunch och efter det gick vi till stugan för att vila inför nästa träning.
Egentligen skulle det inte vara någon träning nu på eftermiddagen eftersom de tyckte att vi kanske behöver vila lite men Engelsmännen ska köra teknikträning och de frågade om vi ville vara med vilket vi naturligtvis vill! Steve har ju grymt bra tekniker som är riktigt bra att lära sig! Dessutom sa han till Martin att han kollat på mig när jag kört och att han har några grejer som han tror kommer att passa mig bra! Riktigt bra alltså!

Sådär, nu har vi tränat med de och allt gick bra! Det var först sagt att vi skulle träna i 40 min men det blev 2 h =)
Så har vi varit och ätit middag nu, vi satt tillsammans med Spanjorerna vilket var trevligt eftersom de är görtrevliga! Det är 2 syskadade tjejer + deras coach som är här, tyvärr pratar ingen av tjejerna särskiljt bra Engelska även om Monica kan lite. Men deras coach pratar bra så han får tolka lite =) men han är ganska kul, pratar görmycket och verkar alltid vara på gått humör! Såna människor är kul =)

Nu sitter vi här i baren med engelsmännen igen och Martin har just gjort bort sig när han försökt prata franska då han beställde jordgubbsjuice till oss… Grejen var bara att han trodde att 2 hette quatre men det betyder ju 4 så hon i baren blev lite undrande när han skulle ha så många =)
Jag tänkte göra lite skolarbete innan vi går och lägger oss vilket i och för sig känns ganska lockande=) Jag är görtrött! Och imorgon är det tidigt upp och för att den här gången köra fys.

Ha det görbra!
Nicolina

1 kommentar:

Johan sa...

Ao, take it easy! hehe =)

Haha, farsan gjorde ju bort sig lite när vi skulle checka in i torsdags. Hon i reseptionen frågade "Haben Sie ein Auto?" Pappa förstod inte, så hon förtydligade: "A car?" Pappa hörde fel och tyckte att hon sa "card", så han sa: "Yeah, we have Mastercard" haha =P

Hoppas det går bra på SM nu! Du får berätta om det imorgon, eller senare idag då =)

Kramar!