Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

torsdag 9 april 2009

skärtorsdag

Hejsan!

Idag har det hänt lite men jag har också hunnit vila en hel del vilket behövdes =)

I morse 08.15 var jag hos läkaren för att få nya recept till allergimedicinerna + få doping licenserna påskrivna och sådär… Vi var där inne hos honom i 45 min hehe, men det är ju en del mediciner jag har Så kanske inte så konstigt egentligen hehe… Sedan åkte vi till apoteket och tog ut medicinerna. Vet ni, jag har tydligen köpt så mycket mediciner att högkostnadsskyddet eller vad det heter har gjort att jag inte behövde betala någonting alls idag och då var det en rejäl påse fylld! Känns faktiskt lite skumt när man tänker på att man ska sätta i sig allt det där!
Läkaren sa till mig att jag ska ta astmasprejerna ganska mycket oftare än vad jag gjort nu hittills… 2 gånger om dagen + vid behov… Känns lite sådär men blir det bättre så gör jag det gärna =)

Detta var ju första gången jag var hos den typ vanliga läkaren med allergin, innan har jag varit på barnallergi på östra men nu när jag blir 18 i år + att allt med sprutorna är klart så har jag fått gå över till den ”vanliga” läkaren… Men det funkar ju bra det med! Vi är ju hos Västerläkarna och de är ju görbra!

Sedan efter att vi hämtat ut medicinerna körde mamma in mig till stan där jag skulle träna på att lära mig hitta till spårvagnen med Britt-Marie från sc… Det funkade ganska bra men det är ju lite krångligt att hitta där inne! Det är lite mycket uteserveringar och sådär så jag kan inte gå efter husväggarna och därför blir det ju lite krångligare… Men till sist kom vi fram till att jag ska följa cykelställen (4 st), vända 90 grader, följa en vägg+ en uteservering som har staket runt, gå tvärs över en gågata, svänga 90 grader igen, gå över ett övergångsställe som har såna där jobbiga trottoarkanter som man inte känner med käppen… (handikappanpassade säger man ju att de är men jag tycker att man borde säga rullstolsampassade istället eftersom det bara blir jobbigare för oss synskadade!), sedan ska jag gå över en görsvår väg där över det går spårvagnar åt båda hållen typ hela tiden… Så man får la för ovanlighetens skull ta det lite försiktigt när man går… och lyssna innan man går över och sådär… När man kommit över ska man svänga vänster och följa ledstråken tills de tar slut… Grejen är ju bara det att när man går över gatan ska man lyssna så det inte låter sådär tickande som det gör när spårvagnen kommer men det är ju så mycket ljud så man vet ju inte säkert…
Tja detta kanske inte är så kul att läsa om men ni kanske fattar att det är lite smått omständligt att lära sig hitta på ett nytt ställe! Man måste ha så mycket olika strategier och sådär…

Detta var första gången jag tränade vägar med Britt-Marie, tidigare hade jag Helena men hon gick på mammaledighet så nu har jag också
Britt-Marie liksom alla andra ungdomar här i GBG…
Men det funkade bra med henne också och hon var riktigt imponerad över hur bra jag är med käppteknik och snabb och sådär hehe =)
Sedan körde hon faktiskt hem mig, sc ligger ju ganska nära här som jag bor men ändå, jätte sjyst ändå tycker jag!

Resten av dagen har jag tagit det lugnt, chattat en del, lyssnat på uggla, somnat till lite faktiskt och inte gjort så mycket vettigt =)

Hehe det var lite kul, jag hade smsat lite med Elis och sa att jag vart med Britt-Marie och så ringde han vid 1 och undrade om jag var på sc eftersom han just skulle träffa henne där och han tyckte att det skulle vara kul att ses typ…
Han skulle få en ny Daisy tror jag han sa, men iaf så kom Brit-Marie och han Liksom, ”tja Britt-Marie, jag snackar med Nicolina, men kommer nu…” Ganska kul hehe, och så hörde jag henne ”men jaha oj ok, ja henne träffade jag tidigare idag” och Elis liksom, ”japp i know.” Haha det var lite kul tycker jag =)

Ha det bra!
Nicolina

2 kommentarer:

Johan sa...

Jodå, sånt där är intressant att läsa om! Det är inte lätt att lära sig hitta på nya ställen... skitsvårt tycker jag! Vi har ju inga ledstråk eller något här heller och jag vet inte riktigt vad man ska gå efter. Jag går efter trottoarkanterna eller gräskanterna. Aldrig efter antalet plattor o.d. som du gör...

Massa kramar!

Louise sa...

haha, jag älskar det Elis sa, "tja Britt-Marie..." Jag kan verkligen höra honom säga det inuti i mitt huvud. tack för senast!
massa pussar Louise