Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

tisdag 28 april 2009

Sm i goalball!

Hej, hej, hej!
Under helgen var det goalball SM här i GBG och jag var naturligtvis med, även om man ju var lite seg efter Frankrike och allt men ändå.

Det var Sofia, Lisa och jag som spelade för FSBU och som coacher hade vi Emelie P och Rolando + Jonte och Emelie W som hjälpte till runt omkring och mellan matcherna…

Vi körde bra och jag är nöjd över våran insats! Vist vi förlorade ju alla matcher på lördagen men vi gjorde så gått vi kunde och vi är ju lätt det yngsta laget och dessutom hade vi ju inga avbytare! Vi körde bra matcher mot både IFAS och Hammarby men mot mis gick det SKIT! De nockade oss i första matchen och sista matchen ledde de med 9 mål alltså slutade de då för att inte nocka oss men visa alla att de kunnat nocka om de velat… Iaf kändes det så…
Nä MIS matcherna var inget kul alls! Det kändes som att vi förnedrades… Jag menar, ärligt talat det är väll klart att ett lag bestående av landslagsspelare som spelat ihop i mer än 20 år slår ett lag bestående av hälften så gamla tjejer! Borde de inte varit lite sjysta och försökt uppmuntra oss istället för att trycka till? Nä tydligen inte!
Sista matchen mot dem skadades Sofia i axeln så vi inte kunde fortsätta dagen därpå! Klart vi velat köra men vi såg inte någon anledning att ställa upp med en skadad spelare och riskera att skada henne ännu mer! Så viktigt är inte goalball för oss! Det var en tjej från Hamarby som frågade om vi inte ville ställa upp bara jag och Lisa då istället men nej tack! Jag känner ingen längtan att förnedra mig!

Så istället för att spela match drog vi ut på stan (laget+coacher+maskott) och åt på pizza hatt.
Vi hade grymt kul tillsammans och jag är så glad över er alla! Tack för att ni finns!

Sammanfattningsvis vill jag säja att, antingen får de äldre spelarna börja ta lite mer hänsyn till oss yngre eller så får man dra igång fler ungdomstävlingar! För vi vill inte gå sönder!
Och vi vill inte bli förnedrade! Idrott ska vara något kul och inte det motsatta!
Men vi hade en underbar hejarklack, härliga coacher och ett grymt lag! Tack alla för den härliga helgen tillsammans med er! Det var tack vare er som helgen blev så bra ändå!

Nicolina

2 kommentarer:

Johan sa...

Som jag sa så tycker jag ändå att ni gjorde det grymt bra ändå! =)

Det här går att diskutera, men jag tycker, som du, att toppspelarna borde uppmuntra och träna oss i generationen efter så att Sverige har något att komma med sen när de lägger av. Fortsätter de såhär och knockar de yngre tappar de ju all lust och slutar. Så har Sverige ingenting efteråt.
Fixa ungdomstävlingar tycker jag vore en bra idé. Grejen då är ju bara att få ihop tillräckligt med lag. Det finns ju inte så många lag i Sverige, så då blir det ju att man får spela mot mycket bättre motstånd. Det kan ju till viss del vara bra, som för oss i Malmö open, vi fick dyngstryk, men vi lärde oss ändå grymt mycket, men när det är SM. Det är bara svenska lag. Elitspelarna kanske inte då måste spela sitt absolut bästa, även om det är en lagsport. Man går för att vinna, det är klart, men för att vinna behöver de inte köra 100%. De kan ju dra ner lite på tempot i alla fall. Annars är det ju som att typ Frölunda skulle möta Västerhaninge eller något. Det är klart Frölunda vinner då, men det vet ju de flesta, så då behöver de ju inte gå för fullt.

Massa kramar!

Anonym sa...

maste kolla:)