Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

tisdag 28 april 2009

La quatrieme journée en France

Hej hopp!
Nu är det som ni läste i rubriken dag fyra, och alltså sista dagen här i Frankrike.
I morse vaknade vi 07.10 för att vara ombytta på judomattan kl 07.30 för att köra fys d.v.s. styrka + kondition.
Vi var många där och det var stationsträning med 12 olika stationer som man skulle gå 3 varv. Jag körde med en fransk tjej som heter Mirieme eller nåt liknande hehe.
Det var bra träning och det kändes bra, lite extra bra kändes det nog för att jag orkade lite mer än henne =(

Sedan var det frukost och efter det träning igen. Nu var det newaza (ja Johan det är på mattan) men även lite tatchivasa (stående). Uppvärmningen körde jag med en fransk kille som jag tror är -73a men han själv as att han va -60a och det känns ganska omöjligt tycker jag eftersom han är längre än mig och har en del muskler.
Jag körde bra på träningen och är nöjd över min insats där.
Sedan var det lunch och efter det lite vila inför nästa träning. Det har varit väldigt varmt här idag så Martin låg ute i solen men jag låg inne eftersom jag tycker att man blir ännu tröttare av att ligga i solen + att man får ont i ögonen + att det blir lite väl varit hehe.

Sedan var det träning igen och denna gång värmde jag upp med Lenia(Mexico). Träningen gick bra även am jag hade lite ont i tån men jag hade tejpat den så det funkade. Så sprack även än blåsa som jag fått under andra foten och det gjorde lite ont, men det är ju så fånigt med såna småskader, jag menar det är ju inget alvarligt men det gör ju så svinont!
Men med plåster och tejp på det funkade det ett tag men tja man blir ju så svettig så att tejpen ramlar av pga all svett hehe (låter fräscht va?). Så jag drog bort det lilla som satt kvar och körde ändå men när jag och Kevin körde drogs blåsan upp ännu mer. Det är ju såna här äckliga mattor här! Ni vet de där som är lätta att transportera typ… Ser ut som pusselbitar som man pusslar ihop. Men man glider ingenting skit på de och då bara massa brännsår.

Efter träningen gick vi tillbaks till rummet och duschade (finns bara kallvatten) sedan gick Martin på coachmöte och jag tog det lugnt. Medan han var iväg kom en fransk tjej (har hjärnsläpp och kommer inte ihåg vad hon heter just nu) med en tröja till mig. Det var en av hennes egna och det var en paralympicströja görfin =) Men det var lite pinsamt för jag hade ju ingen till henne! Menar man kan ju inte ge bort en tröja man haft på sig och inte tvättat… Men men…

Sedan kom Martin igen och i åt middag med Spanjorerna och Mexikarnarna. Jag fick smaka på någon Spansk specialitet(någon typ av skinka). Den var riktigt god!

Nu sitter vi i baren och jag dricker jordgubbs juice igen. Den är verkligen god här!

Ha det bra!
Nicolina

Inga kommentarer: