Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

tisdag 21 april 2009

Je suis En France!

Hejsan!
Nu är vi i Frankrike!
Resan hit gick bra men lite segt var det… Först flög vi från Landvetter till Holland och den enligt mig bästa flygplatsen i Europa! De har mycket och då menar jag mycket affärer, god mat och tja allt man kan tänkas önska sig =)
Så vi gick och kollade i olika affärer, jag köpte en parfym och sedan gick vi och åt. Jag åt pasta och en görgod svampsås, drack färskpressad kivi juice och Martin åt någon pizza och drack kola.

Sedan flög vi vidare till Clermant Ferand som flygplatsen här heter, vi flög med ett pyttelitet plan och när vi kom fram till den extremt pyttelilla flygplatsen(mindre än Säve) var det ingen där för att hämta oss. Efter ett tag fick vi veta att de som skulle hämta oss missförstått tiden och de var på väg men vi fick sitta och vänta i typ 3 h… Så det var lite segt… men vi hade ju böcker med oss så det var ganska lugnt ändå.
Till sist kom han som skulle hämta oss och det visade sig att han inte kunde någon engelska så jag fick försöka prata franska hehe.

Efter lite mer än 2 h i bil på slingriga landsvägar kom vi till sist fram till campen, då var klockan lite mer än 11 på kvällen och vi var helt döda! Speciellt jag hehe.

Nicolina

2 kommentarer:

Johan sa...

Jag har ju bara varit på flygplatsen på Kanarieöarna, Gatwick och i Lettland hehe =P

Var ligger Säve?? hehe

Kramar!

Kicki sa...

Vilken djungelresa, 12 timmar på resande fot till Frankrike! /Kicki