Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

lördag 18 april 2009

Skola nästan en vecka och Frankrike nästa

Hej!!!
Nu är påsklovet slut och jag har gått 4 dagar i skolan. Måndagen var ju ledig eftersom det var en röd dag så det var ju därför det bara var 4 skoldagar. På måndagen var vi hemma hos farmor och åt middag, vilket vi brukar göra annandag påsk och jul.

Skolveckan var bra, jag gjorde 2 av 4 delar på franska nationella provet, skrivdelen och den muntliga. Jag tror att det gick ok på båda men det muntliga var lite jobbigt eftersom det väll inte var någon optimal gruppindelning. Vi var 3 elever + läraren men en av de andra eleverna (Gustav) var lite väl överlägset duktig så vi andra (Isak och jag) framstod som svindåliga typ hehe. Men det funkade ändå..

Vad har hänt mer i veckan då? Tja skolan har vart som vanligt och jag har tränat som vanligt.

Goalballen i tisdags gick bra och Lisa var nere i Göteborg eftersom de har påsklov v 16 istället. Så hon var med och tränade.
Det är Lisa, Fia och jag som ska Stella upp i sm för FSBU nästa helg och tja vi får la se hur det går… Vi har ju inte spelat med Lisa på ett tag eftersom hon går i skolan i Kristinehamn men menar jag och Fia har ju spelat mycket tillsammans och både Sofia och jag har fått rejäl fart på våra skott nu det sista. Dessutom så har vi ju spelat med Lisa innan och hon tränar ju med Kil så det är ju inte så att hon inte tränar nåt nu. Så det blir nog inte katastrof.
Men ärligt talat, om det blir det så tja so what!! Vi är där för att vi tycker det är kul att spela goalball men främst för att ha kul tillsammans!

Judoträningen i onsdags hölls av Rolf och det var en bra träning med mycket stående tekniker och tatchivasa fighter. Så det var kul men jag fick lite problem med astman i slutet av träningen och det var ju lite jobbigt men efter att jag tagit medicinerna så kändes det bättre och jag var bara tvungen att stå över ett byte.

Showdownen i torsdags gick bra men jag råkade krossa ett glas uppe i köpet vid kansliet efter träningen och vaktmästaren lät ganska sur efter det! Men träningen gick bra iaf! Nu ska ju Eric och Alex tävla i helgen så jag håller tummarna för att det går bra för dem!

I går på fysen var vi bara 2 personer =) jag och Robert men det gick ju bra ändå och tja man kan ju säga att tränarna hade tid för båda 2 =) (2 tränare, pappa och Truls).

Idag, lördag har jag mest packat och tagit det lugnt. Vi åker till Frankrike imorgon bitti jag och pappa, det är träningsläger där tills fredag. Det ska bli görkul att komma dit och träna! Dessutom får man ju träffa alla människor som jag inte träffat på görlänge! Fransmännen, engelsmännen och alla andra! Jag hoppas verkligen att Kevin kommer! Men det tror jag! Menar det är ju i Frankrike liksom!

Nu ska jag försöka bli lite klar med packningen… Ha det bra!

Nicolina

1 kommentar:

Johan sa...

Men du! Då måste du berätta hur det går i SM! =)

Jag hade gärna åkt dit, vi hade ju fått dyngstryk, men det hade varit kul ändå! Det får bli nästa år! =)
Fast nu är ju vi i Tyskland då, men ändå...

Ja, dina skott är faktiskt bra! =) Bättre än mina, än så länge hehe ;) men vänta du bara! =)

Ha det jättebra i France nu! =)

Massa kramar!!!