Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

lördag 18 april 2009

Påskafton!

Hejsan!
Påskafton var görbra!
Dagen började med att jag vaknade och gick ner, pappa ville inte att jag skulle väcka Eme så jag gick ut och letade påskägg själv. Jag hittade det ganska fort och det visade sig vara ett bra ägg =) det var stort, fyllt med massa godis +en film, Svensson (Svensson säsong 2) Så nu är det
Om jag förstått det rätt bara 2 säsonger kvar + en film och sedan har jag allt med Svensson Svensson =)

Sedan då Emelie vaknade blev hon skitsur för att jag letat påskägg utan henne… Men efter ett tag lugnade hon sig iaf och jag fick följa med henne ut och leta. Hennes ägg var rejält mycket svårare att hitta än mitt men efter ett tag hittade vi det iaf.

Sedan körde jag de sista maskinerna med judodräkter som jag fått till uppgift att tvätta efter lägret. De flesta han jag tvätta klart på långfredagen men det var ändå en del kvar… Alltså snacka om att det är segt att tvätta typ 12 judodräkter! Först ska de ligga i blöt i badkaret och sedan in i maskinen för att sedan hängas upp men eftersom de väger så mycket så kan man typ bara köra max 2 dräkter åt gången! Och dessutom tar det ju hur lång tid som hälst för de att torka! Så hela källaren är full av judodräkter nu hehe…

Sedan var det dags att städa lite, äta lunch, städa lite till och sedan satt jag och Eme på hennes rum och flummade ett tag tills mamma tyckte att vi skulle göra något vättigt och jag fick gå ner och städa toaletten på nedervåningen…
Efter det la jag mig på sängen och lyssnade på uggla tills folket kom kl 6.

Och vilket var folket då? Jo det var familjen Wästhage, alltså Louise Emelie, Ann-Sofie och Janne.

Det blev en mycket trevlig kväll med massor med mat, kuliga lekar och görmycket prat! Alltså en riktigt lyckad kväll!

Ps, Wästhage blev helt fascinerade av all mat hehe, men alltså det är ju så det är hos oss =) Vi gillar mat hehe. Och eftersom vår typ största skräck är att någon ska gå hungrig hem så blir det istället så att de mår illa av all mat istället haha. Men mormor och morfar var faktiskt lika dana, om inte värre hehe. =)

Nicolina

2 kommentarer:

Johan sa...

Ja, det låter som en bra dag det =)

Men så ska det vara, bättre för mycket än för lite mat =)

Kramar!

Louise sa...

Tjo igen.
Ok, jag vet inte vad jag var inne på förut och skev kommentar. Du får se om du får den. Om inte så skrev jag att du måste pussa Kevin extra mycket från mig!!!
ja, tack igen för en mycket trevllig kväll förra veckan. Nästa gång får ni komma hem till oss. Typ 5 juni, Emelie tar studenten (kan berätta mera sedan)
Men träna inte ihjäl dig i France nu, tänk på alla musklerna ;D Hehe, men vi ses på söndag och ha fortsatt bra träning och PUSSA (hångla gärna) upp Kevin lite, både från mig och dig!!!
PUssar Louise