Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

fredag 3 april 2009

Har varit alldeles för mycket nu!

Hejsan!
Jag har varit riktigt dålig på att uppdatera bloggen, jag vet!
Men det har vart lite för mycket i skolan + allt med träningen + att det ju blivit vår och alltså allergisäsong vilket innebär att jag är mycket tröttare än vanligt!

Så jag tänker att jag skriver någon gång i väckan och sammanfattar va som hänt istället för att skriva om varje dag…

Ok, väckan som gått, jag har gått i skolan som vanligt, tränat judo, fys, goalball, gym+ simning och fått 2 astmaanfall under träningarna… Så nu är våren här hehe.

Jag brukar ju få astma när det är pollen säsong och tja första gången för året var i söndags då jag var på pappas jobb och körde styrka + kondition på gymmet och jag var inte alls bered och hade för ovanlighetens skull inte med handväskan med medicinerna… Men jag överlevde ju fast jobbigt var det allt! Men i tisdags hade jag med medicinerna till träningen och då blev det ju lite lättare… Problemet med den här allergin är ju också det att man blir helt slut av ingenting! Nu i onsdags på träningen t.ex. orkade jag typ ingenting! På uppvärmningen var jag typ sist på alla övningarna och det brukar jag inte vara direkt! Det är så jobbigt för man vet att man klarar vissa saker normalt sätt men det går bara inte när man har den här skitallergin i kroppen! Och medicinerna gör ju också att man blir tröttare men det brukar ju bli bättre då man tagit de ett tag så jag får trösta mig med det!

Vad har hänt mer då? Jo vi hade ledarmöte med FSBU ledarna igår och planerade för påsklägret, det ska verkligen bli riktigt kul!

Och idag alltså fredag hade jag Religionsprov vilket nog gick ganska bra men man vet ju aldrig! Det gäller bara att hoppas på att det går bra!
Efter skolan kom Eme in till stan, vi köpte en skinnjacka tillsammans, den är brun och ganska snygg tycker jag J, sedan gick vi och köpte lite mer grejer, åt och tog efter det spårvagnen till Bergakungen(en bio här) där vi såg ”Män som hatar kvinnor” Syntolkad. Den var riktigt bra och jag tycker absolut att de har lyckats att göra en bra film av boken som ju också är riktigt bra!

Sedan tog vi bussen hem och nu sitter jag här vid datorn och chattar lite, men jag tror nog att jag ska ta och lägga mig snart.

Ha det görbra! Och jag ska försöka bli bättre på att skriva! : )

Nicolina

2 kommentarer:

Johan sa...

Klart det kan vara jobbigt om man inte orkar saker som man normalt sett klarar, men orkar du inte så gör du inte! Du får acceptera det och göra så gott du kan ändå =)
Jag är i alla fall glad att jag inte har astma! =) Det kan inte vara lätt! =/ Tycker synd om dig, men du klarar dig ju bra ändå! =)

Ja, lägret ska bli riktigt kul! =)

Du får skriva så ofta du hinner, det är mycket som är viktigare än bloggen, men jag kollar den varje dag i alla fall! =) och nu får du ta och kommentera min lite också! =)

Massa kramar!!!

Johan sa...

Schyst layout Martin! Kul med en enkät sådär =)