Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

söndag 22 februari 2009

Barngympa med FSBU

Hej alla! Tja eller alla och alla =) jag har ju egentligen ingen aning om vilka det är som läser min blog =) ni får gärna skriva kommentarer, så man vet =) dessutom är det ju alltid kul med lite kommentarer!

Idag har vi haft barngympa med de yngsta i FSBu och det var Sofia och jag som höll i aktiviteten. Det här var första gymnastikpasset vi höll i efter kursen och det gick riktigt bra!
Det var fem familjer där vilket ju är jättehärligt! Och alla barnen var glada och pigga vilket ju är riktigt kul!

Vi började med en namnlek som bestod i att rulla en boll till varandra och säga sitt namn och fråga ”vad heter du” varpå man rullar iväg bollen till någon annan i ringen.

Sedan var det uppvärmning vilken bestod i att vi gick runt i en ring till musik samtidigt som vi försökte gå som olika djur t.ex. lufsade vi som björnar och klampade fram som elefanter =)

Sedan var det dags för huvudmomentet vilket var hinderbarna! Alla hjälpte till att plocka fram och sedan också undan =) till och med de allra yngsta på 2,5 år hjälpte till! Riktigt bra!
Själva hinderbanan visade sig vara en lyckad aktivitet, alla tyckte det var roligt och det blev många varv =)

Efter hinderbanan lekte vi olika jagelekar vilket gick ganska så bra men nu var barnen lite trötta så 1 h var nog ganska så lagom med tid.

Sedan var det dags för saft och bullar som Tage och hans pappa Pär hade bakat! De var riktigt goda =)

Vi förstod av föräldrarna att den här aktiviteten varit lyckad och många ville ha fler sådana här träningar eller vad man ska säga.
Hoppas det kommer ännu fler då!

När familjerna gått hem fick Fia prova lite olika landslagsoveraller (det är ju bra att ha när man ska iväg till USA liksom hehe) Och hon valde Adidasen så nu är jag lite glad för det är ju den skönaste och jag ska ju liksom ha lika dan som Fia… Får se vilken pappa tar nu (hon lånar ju en av hanns). Så jag och Fia kommer åka i SJF overallerna och pappa i SHIF overall… Kanske ser lite konstigt ut när vi har olika och sådär men det är ju så det blir… Och det är ju klart bättre om det är jag och Fia som har lika dana än om typ jag och pappa skulle ha det!

Just det, det här kanske inte alla vet, det är faktiskt lite roligt =)
Jag tävlar ju både för svenska judoförbundet och svenska handikappidrottsförbundet när jag är ute… SHIF har en judo komité och SJF har en handikapp komité. Alltså finns det 2 komitéer som egentligen är samma sak =)
Så det är därför jag har olika overaller =) det beror ju på vilka man ska representera just då…

Nu ska jag väll plugga lite matte, har ju prov imorgon… Hoppas bara att jag är tillräckligt klar i huvudet…

Ha det bra!
Nicolina

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag läser, fast det vet du redan =)

Jaha, så Fia ska också med till USA =)
Det blir säkert jättekul! Hoppas det ghår bra! =)

Pussar och kramar!

Anonym sa...

Jag läser. Blogga mycket från USA.