Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

lördag 28 februari 2009

day two in the USA

Tja!!! =)
Nu ska jag försöka sammanfatta gårdagen här på ett bra sätt…
Vi vaknade tidigare än planerat förmodligen pga den rejäla tidsskillnaden som det ju är om man jämför med Sverige.
Vi gick till matsalen och åt frukost, därefter var det teknikträning ledd av Heidi (hon som håller i lägret) det gick bra och jag körde med Anna(en rysk tjej som flyttade hit till USA för 2 år sedan) och Criss(Cristella heter hon egentligen). Vi är de som väger minst här så ja
det blir ju så att vi får köra en del med varandra, men det gick bra. Anna är väldigt duktig dessutom är hon trevlig så det är jättekul att köra mot henne!

Efter den träningen var det lunch och ja det kanske jag redan har sagt, men maten är riktigt bra och den ja hur ska jag säga, nervositeten jag känt inför hur maten skulle vara var ju helt i onödan för det finns massor att välja på och nästan allt är bra!

Sedan var det gymträning där vi fick lära oss olika bra styrkeövningar och körde lite kondition. Det var bra träning och de som höll i det var ja jag tror att det är de som har hand om os-arnas träningsupplägg. De verkade i alla fall vara väldigt duktiga!

Sedan var det lite paus och vila och efter det var det träning igen, nu med riktigt duktigt folk som tränar här på centret där vi är. Det är de som satsar mot os och kommit ganska långt med sin träning om man säger så =)

det var en riktigt hård träning och jag fick en rejäl smäll på knäet så jag blev ju lite nervös där ett tag, menar jag har ju haft problem med det innan och det vill man ju inte ska komma tillbaks… Men det visade sig vara lugnt, det var bara ett rejält stort blåmärke och sådana är ju ingen större fara!
Hela den träningen var randoriträning först tatchivasa och sedan nevasa. Jag kan ju säga det också att det här stället där vi är ligger väldigt högt så man blir mycket lätt trött. Det blir väll en typ av höghöjdsträning eller vad man ska säga =)
Efter varje pass är man i alla fall hur trött som hälst =)
På den träningen hoppade även två av mina tår ur led men tja alltså jag tycker ju inte att det är något större problem, menar det är ju bara att dra de rätt igen, vist det gör lite ont men det är ju ingen fara, grejen är bara att vissa andra värkar tycka att det är lite obehagligt hahaha.

Sedan var det invägning för tävlingen som ska vara på lördag och tja att ha invägningar på kvällen tycker jag känns lite konstigt(man väger ju mer på kvällen än på morgonen)… Jag vägde i alla fall 64 kg så ja… Klarade inte -63 men förmodligen blir det ändå ingen sådan klass ändå, de blir nog tvungna att lägga ihop lite klasser har jag nämligen hört och detta ska vara pga för få deltagare.

Vi var väldigt trötta efter träningen så vi hade planerat att lägga oss tidigt jag och Sofia. Det var bara det att vi fastnade lite hehe. Det var några som kom förbi(Addnan, Criss(en kille) och en kille som jag aldrig kommer ihåg vad han heter haha) och vi stod i korridoren och pratade ett bra tag, sedan gick vi in till Criss och Kaity och satt där till 21.10 så det blev lite sent ändå…


Nicolina

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej på er, så rolig det är när du hinner skriva på bloggen, Vi läntar efter er här hemma. kram

Anonym sa...

Hehe, vad bra att det är bra mat då! =)

Då får du lära mig "bra styrkeövningar" då =)

Tårna hoppar ur led! Det låter ju lite... =O

Good luck with the competition! =)

Pussar och kramar!!

Anonym sa...

träning, träning, träning...duktigt jobbat! Och en massa nya kompisar - kul!