Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

tisdag 3 februari 2009

Min miniräknare pratar inte!

Hej!
Nu är jag lite sur, Min miniräknare eller man kanske ska säga kalkylator eftersom det ju är så det heter och den inte är så ”mini” utan ganska stor och klumpig…
Men iaf så har den slutat att prata och då blir det svårt att göra någonting alls! Jag skulle gärna vilja räkna lite nu eftersom jag har håltimme och allt och så har jag prov väckan efter lovet… Men som sagt så går inte det! Sara ska ringa Britt-Marie på sc efter lunchen… Och jag verkligen hoppas att de har någon extra som fungerar! Men det kan man aldrig veta… Förra gången det var problem med den så hade de bara en i reserv och den funkade ännu sämre än den jag redan hade!
Det måste bara lösa sig Dessutom så är ju matte ett av de roligaste ämnena och bara det är ju en anledning till att jag vill att det ska funka!
Så på det här otroligt roliga hålet(inte) har jag suttit och gjort lite specialidrott(har inlämning v 8) och så har jag suttit och läst igenom ens blog som jag hittade igår efter träningen och nu har jag fullkomligt bombarderat den med kommentarer hehehe hoppas han inte tycker att det är jobbigt hehe.

Just det ja träningen igår, den gick bra! Vi körde en del styrkegrejer först typ man e 2 å 2 och så kryper den ena fram på händer och fötter medan den andra hänger fast under personens mage med benen och armarna på person 1s rygg… Blev det komplicerat?
Sedan så gjorde vi också en lite kul övning, man är 3 å 3, 2 kryper fram bredvid varandra och den 3e står på deras ryggar… Så kryper person 1+2 över till andra sidan dojon… Och jag fixade faktiskt att stå idag! Nästan hela vägen! Men i slutet började Jocke att fåna sig så då ramlade jag av =)

Efter uppvärmningen körde vi en del kast t.ex ukivasa eller vad den heter, jag körde med Carl-Johan och fick till det riktigt bra! Tyvärr gick det inte riktigt lika bra för honom men detta var nog första gången som jag var bättre på någon teknik en honom! Han sitter ju och verkligen pluggar på kast och han har lärt sig ganska mycket på japanska nu! Ingenting som jag är särskiljt bra på hehe. Klart jag kan lite vad olika saker heter typ vad kasten och fasthållningarna betyder, olika kroppsdelar och sånt men hehe man blandar ju bara ihop allt hehe.

Sedan körde vi lite nevasa randori och faktiskt, jag körde typ jämt med Robert! Det är inget man är van vid hehe, han har verkligen utvecklats extremt på kort tid! För bara ja typ 1,5 år sedan spöade jag honom hela tiden men nu är det jag som får pisk =)
Det känns faktiskt lite sådär när killarna börjar växa och få muskler =) man får ju storstryk mot dem som man själv piskat upp innan hehe =)

Efter träningen körde jag som vanligt kinds på järnstången 15 st gjorde jag och jag e nöjd! den sitter ju lite högt för mig så man får hoppa upp och sådär, Dessutom så får man ju ganska ont i händerna eftersom stången är i järn… Och eftersom man ju gör åtminstone 10 kinds efter varje träning så har jag en del valkar i händerna hehe =) men det är snyggt hehe eller inte =)

Efter kindsen var det styrka på gymmet, jag ökade vikten till 8 tyngder istället för 7 som jag har haft ett tag nu och jag körde 10*5 p* de 6 övningarna… Vanligtvis har jag kört 3*15 på de 6 övningarna då, så det blev en del mer än innan men det kändes jättebra!

Nu ska jag väll göra lite mer specialidrott eller renskriva anteckningar eller nåt sånt…

Ha det bra!
Nicolina

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag använder bara kalkylatorn på datorn hehe =)

Nejmen, valkar i händerna är ju jättesnyggt ju hehehe ;P

Jag fattar inte hur du kan orka alltså.. du är grym! =)

Puss och kram!