Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

torsdag 26 februari 2009

matteprov och på mattan igen =)

Hej!
Igår (måndag) var det en ganska kort dag i skolan, men det var ändå lite jobbigt för jag hade matteprov i 3 h… Jag hoppas att det gick bra! Och det kändes helt ok…
Men dagen började väll inte så bra som den kunde ha gjort. Jag vaknade 30 min innan klockan skulle ringa, gick upp och gjorde mig i ordning… Men jag var själv hemma (de andra började tidigare) så jag hade ju ingen koll på att det var halt ute… men det var det i alla fall och det förstod jag först 10 minuter innan bussen skulle gå (mamma ringde och sa det) men 10 min innan bussen skulle gå, ja då var det för sent att beställa en taxi… Så jag fick försöka… Det var isigt och halt plus att det var lite spännande snövallar här och där…
Jag kände knappt trottoar kanterna men man fick ju försöka ändå och gå på känsla hehe… Men det gick bra och jag kom fram till bussen…
När jag kom av visade det sig att det var snöslaskigt även inne i stan (det brukar smälta undan där väldigt fort så jag hade inte räknat med detta), jag kom på att jag ju kunde ringa Sara och be henne möta mig men hon svarade inte så nu blev det till att gå på känn igen =)
Det blev lite krångligt för vägen till skolan från busshållplatsen hittar jag pga att jag känner efter tja vad ska jag säga, olika typer av sten… Men detta var ju i princip omöjligt att känna så ja… Jag fick typ hacka i marken med käppen för att kunna känna hyfsat och den där käpptekniken är nog inte att rekommendera =) för det kändes ganska så fult =) dessutom gick det extremt långsamt =)

Efter skolan packade jag klart och sedan var det dags för träning, faktiskt den första träningen på en vecka… Har ju inte kunnat köra någonting alls medan jag var sjuk men det var skönt att komma upp på mattan igen även om jag tog det ganska lugnt för att inte trötta ut mig fullkomligt =)
Men vi var faktiskt ganska många som var lite halvdåliga, både Martina, Felicia, Emelie, Karl-Johan och jag var lite småkassa så det blev mest teknik och lite ne-wasa för oss…

Ha det bra!
Nicolina

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra gjort av dig ändå =) Jag tror inte jag hade klarat att gå själv sådär då...

Vet du vad du ska göra? Fixa så fler inlägg visas på förstasidan! Martin kan säkert hjälpa dig och fixa det på något vänster =)

Pussar och kramar!