Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

tisdag 17 februari 2009

Showdown

Hejsan!
I söndags hände inte så jättemycket, jag slappade en hel del och borde börjat plugga på samhällen som jag har prov på nu på fredag… Men det gjorde jag i alla fall inte… Tog det som sagt mest lugnt, lagade middagen och så kom farmor hem hit för att äta middag med oss… Så det var lite trevligt =)
Sedan så pratade jag med en kompis(Sandra C) och vi bestämde oss för att dra igång showdownträningar i FSBU. Så nu ska det börjas spela showdown här också =)
Vi pratade om när man kunde börja med träningarna och vi bestämde oss för att det ju skulle vara lika bra att dra igång direkt, så på torsdag gäller det! Så bestämde vi också att Sandra skulle komma hit dagen efter för att planera alltså igår, så efter skolan igår kom hon hit och nu har vi i alla fall planerat den första träningen men hjälp! Hur tränar man showdown egentligen? Om det är någon som har idéer eller kanske själv tränar showdown så skulle jag bli extremt tacksam om han/hon hör av sig till mig! För vi har absolut ingen aning hehe.

Skolan igår då, jo det gick bra även om det kändes lite segt att komma tillbaks sådär efter lovet =) Men det gick bra fast franskan var lite jobbig för det var en hel del sådana där övningar med att typ para ihop svenska meningar med franska som skulle betyda typ samma och sådär… Och då har jag ju hälften alltså t.ex. de svenska på punktpapper bredvid och resten t.ex. då de franska på datorn och så ska man skriva typ 1 eller 2 eller hur den rätta meningen på punktpappret är numrerad alltså så ska man skriva in det efter meningen i dokumentet… Alltså detta låter kanske lite krångligt men det är ju så det är också hehe…

Men svenskan gick bra och den där debattartikeln som innan lovet känts som en liten katastrof visade sig ändå ha gått ganska bra…

Efter skolan tog jag bussen hem och efter ung 20 minuter kom Sandra och vi var faktiskt ganska effektiva med planeringen =) är faktiskt lite stolt för det är ju så lätt att det blir prat istället speciellt när det är en kompis man sitter med hehe.

När vi var klara med planeringen tog Sandra en taxi hem och ja detta är ju faktiskt lite kul hehe…
Hon ringde å sedan pratade vi ett tag och så sa hon ”oj jag får nog slå numret(alltså vi har en sån telefon där man måste trycka på ok för att man ska börja ringa eller hur jag ska säga och om man väntar för länge med att trycka ok försvinner numret) igen hehe” grejen var bara att då hördes en röst som ropade från telefonen hehe och så var den på hela tiden hehe så det var någon stackare på färdtjänsten som förmodligen kände sig lite fundersam där ett tag hehe.

Sedan var det judo och det gick ganska bra men jag kände mig rätt trött… Vi körde mycket fajt både nevasa och tatchivasa och det är ju alltid kul...

Ha det bra!
Nicolina

1 kommentar:

Anonym sa...

Alltså, såna där grejer på datorn med meningar har man ju i 2 olika dokument och klipper och klistrar =) Det är ju mycket lättare hehe =)

Bara dra igång showdown sådär.. det skulle ju inte vi kunna göra bara sådär.. inte en chans...

Fattar ingenting av de där judogrejerna haha =P

Pussar och kramar!