Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

torsdag 26 februari 2009

Framme i Colorado springs!

Hej igen!
Flygresan från England gick bra men när vi väll kom fram till Chicago var det massa säkerhetskontroller, vi fick lämna våra fingeravtryck, papper skulle fyllas i med frågor
Som t.ex ”är du terrorist”. När allt det där var färdigt gick vi och checkade om vårt bagage, därpå letade vi upp någonstans där man kunde äta (det fanns seriöst bara hamburgare). När vi ätit färdigt var det ungefär 3h tills planet till Colorado skulle gå. De timmarna tillbringade vi med att gå i affärer (de få som fanns på flygplatsen), äta glass och sova =)

Till sist kom planet och det var ett litet sådant, ungefär 60 platser hade det. Det var nog det minsta planet jag åkt med någonsin. Hela den flygresan sov vi, med ett kort uppehåll då flygvärdinnorna kom med dricka, men när den var urdrucken somnade man ju om igen =)
Vi blev hämtade på flygplatsen av en kvinna som jobbar här på campen. Hon sa att hon jobbar på transportavdelningen så man förstår ju att det är en stor anläggning.
Det är 3 hus där man bor och det får plats 40 personer i varje hus så ja det är ganska stort =)

När vi kommit fram skulle vi fylla i ytterligare en massa papper (undra hur stor del av en amerikanares liv som går åt till att fylla i papper?)varpå de tog kort på oss till ackrediteringarna (jag var inte beredd när de tog kortet så jag ser tydligen lite kul ut). Sedan åt vi middag (kycklinggryta och ris).
Efter middagen gick vi och duschade (det var hur skönt som hälst) därpå la vi oss för att sova och det gjorde vi utan några större problem =) jag tror inte att jag somnat så fort på länge =)

Ha det bra!
Nicolina

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, att åka i ett plan som rymmer samma antalpersoner som en buss, undrar om det var propellerplan också? Mamma

Anonym sa...

Haha, ofta man svarar "ja" på om man är terorist =P

Flög ni från Landvetter till London och därifrån till Chicago och därifrån till Colorado eller? Hur lång tid tog det?

De flesta amerikanska bilhorn tutar i F-dur =) så nu vet du det också =P

Pussar och kramar!