Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

torsdag 26 februari 2009

USA, här kommer vi!!!

Hejsan!
Nu sitter vi på planet till Chicago och har åkt i ungefär 2 h tror jag =)

Jag vaknade tidigt, 10 i 4 alltså 10 minuter innan klockan skulle ha ringt, jag vet inte vad det är för fel på mig, men jag vaknar innan klockan ringer hela tiden =) även om det är mitt i natten =)

Vi åt frukost och åkte iväg till Landvetter där vi va klockan 05.10.
I bilen på väg till flygplatsen kom jag på vad jag glömt, solglasögonen låg ju kvar i skolväskan där hemma… Grejen är ju den att jag inte klarar mig utan de eftersom jag är ljuskänslig och för tillfället är det mycket värre än vanligt… Men vad skulle man göra?

Vi hittade inte Sofia på Landvetter då vi kom, så vi blev lite nervösa där ett tag… Pappa undrade om hon inte ringt mig och jag svarade att ”nej det tror jag inte” men jag tog upp telefonen och då visade det sig att jag glömt att slå in pinkorden =) så det var därför det inte fungerat =) Sofia och Monika var där och hade varit det ett bra tag hehe, dessutom hade Fia försökt att ringa till mig flera gånger=) Men men det gick bra i alla fall och vi kom igenom säkerhetskontrollen utan några problem.
Flygresan till London gick bra men när vi åkt en stund kom jag på vad jag glömt mer! Laddaren till daysyn… Så nu kan jag glömma att lyssna på alla de där härliga böckerna som jag laddade in I-gårkväll… Suck…
Sofia hade inte varit så slarvig som jag utan hon hade fått med sina solglasögon som jag fick låna, tur att man har kompisar!

Det var lite kul för när vi gick på planet undrade en flygvärdinna vilken sport vi höll på med, jag svarade ”judo” och hennes reaktion va typ ”men oj wow” sedan hörde jag henne säga till en annan flygvärdinna ”undrar om det kanske var något landslag” hehe ja vad tror hon liksom? Där kommer vi i våra blå, gula träningsoveraller med Sverige på ryggen =)
Sedan när vi gick ut ur planet sa hon ”lycka till nu” och sedan tillade hon ”med vad det nu är ni ska göra” =) hehe =)

På Heathrow gällde det att hitta rätt terminal och sedan rätt gate och när vi gjort det (med lite hjälp av några som arbetade på flygplatsen) var det dags att leta upp några solglasögon till mig… Efter en stund hittade vi ett par som sitter jättebra och är hyfsat mörka… De kostade görmycket men det får jag ta… Det är ju mitt eget fel att jag glömde glasögonen hemma…

inkeckningen och säkerhetskontrollen gick bra även den här gången och vi är mycket spända på hur den kommer att vara i Usa =) man har ju hört en del historier om folk som blivit tvungna att ta av sig i princip allt hehe men det hoppas jag att vi slipper för det värkar lite kallt =)

Nu sitter vi som sagt på flyget på väg till Chicago där vi ska byta till ett inrikesflyg som går till Colorado där vi kommer att bli upphämtade av en kvinna som Martin haft lite mejlkontakt med inför den här resan.

Vi har just ätit, jag valde pasta och den var helt ok, Sofia och Martin tog någon kyckling och de värkarna ganska nöjda de också… Till efterrätt fick vi äpplepaj och den var också helt ok. Vi har också hunnit med den fika bestående av salta pinnar och i mitt fall äpple juice. Det är en sak som är lite kul, normalt sätt så är ju dricker på flygplan väldigt små, men här är det normalstora om inte större burkar än hemma i Sverige.

Nu ska jag ta och uppsöka en toalett tror jag =)
Jag kommer att skriva mer senare under dagen och även under veckan men jag ber alla som läser det här att inte vara så kritiska med min stavning för just nu är get lite opraktiskt att använda punktdisplayern…

Ha det bra!
Nicolina

2 kommentarer:

Anonym sa...

Aj aj aj, inte kul att glömma daisyladdaren =(

Hm, hon den där flygverdinnan kunde ju ha tänkt lite hehe =P

Men fick du ha datorn på planet? Har i och för sig aldrig testat, man kanske får det, men... tydligen får man det haha =)

Pussar och kramar!

Anonym sa...

Är du helt säker att laddaren inte ligger i din ryggsäck? Jag hittar den inte hemma, jag skall leta mer, det får du också göra. Det finns kanske ett hemligt fack i ryggsäcken? Hoppas det, du som laddat in såå mycket böcker. Har du tur finns böckerna kanske kvar i datorn?
Nu är klockan 22,10 så hos er lär den vara 14 ungefär. Det går troll i den Daisyspelaren först glömd i Calver trust och så nu laddaren, stackars dig.
Krama Pappa och Sofia från oss.God natt